Hemska dag..

Idag var det en riktigt trälig dag..

Började iof ganska så bra, sov som en liten prinsessa i natt..Så jag vaknade riktigt utvilad för en gång skull.

Kom till jobbet i bra tid. Men sen så började det. En kund skulle komma vid halv tio, inte till mej utan till min kollega. Och då skulle ja gå o handla lite saker till jobbet. Och eftersom det blåsta ganska så mycket ute så valde jag att spraya håret lite grann. Och ja sprayade bara lite, precis då öppnar kunden dörren och kliver in. O så börjar hon gorma, att hon är astmatiker, så nu kan hon inte komma in. Så frågar hon hur vi ska göra nu. Jag gick ner o tog på mej jacka o så, eftersom det var ju inte min kund. Men jag hör dem prata där uppe, och kunden sitter o hostar (men det lät ganska så tillgjort tyckte jag) Så M slår på fläkten o öppnar dörren och så frågar hon kunde om denne inte har med sej sin medicin då, vilket man borde ha om man som astmatiker går till frisörn, eftersom det alltid luktar en massa där. Men det hade inte kunden, då får hon ett glas vatten. O så fortsätter hon och muttra. Då frågar M hur kunden hade tänkt, eftersom det luktar ju alltid en massa hos oss, o så kunde det ju varit så att vi hade haft en till kund i stolen brevid som villa ha sitt hår sprayat. Men då påstår kunden helt plötsligt att jag hade riktat sprayflaskan mot henne o sprayat en massa bara rätt ut i luften. Då när jag kommer upp så får ja mej en utskällning, för att ja inte frågat hur hon mår och så har ja ju inte bett om ursäkt heller. (Jag tycker fortfarande inte ja gjort nå fel) Så jag förklarar för henne att det jag gjort inte är fel, jag har sprayat mitt hår på salognen. Men hon fortsätter så det slutar med att jag ber om ursäkt,  för kunden har ju alltid rätt. Saken är den att ja hade ingen aning om att hon var astmatiker, det hade hon aldrig sagt. och ja sprayade mitt hår precis innan hon kom, så ja gjorde ju inget fel alls. Och innan hon gick så skulle hon ha en massa spray o dyligyt i sitt eget jäkla hår.
Blev ledsen och kände mej riktigt orättvist behandlad. Jäkla kärring rent ut sagt. Förstörde hela min dag.

Så gick ja in i dörren idag oxå. Bokstavligen. Hade tur så det blev inget stort märke, o det som blev hamnade på rättsida av ansiktet så luggen ligger o döljer det. Lite små klantigt kanske....

Och så va det en surgubbe som chaffis på bussen oxå, som tvinga mej att betala för mycket, för han fick det att låta som att ja försökte snika mej till ett billigare pris..

Ja, jag vet att jag måste tuffa till mej lite o inte vara så jäkla mesig.
Men idag har det varit en jäklig trälig dag.

Puss puss
Trackback
RSS 2.0