Vad göra?!

 

Om nio dagar måste jag ha fattat ett beslut som kommer att påverka mitt liv. Känns skrämmande!

Hur det än blir så kommer det i förlängningen påverka framtiden.

Blir det så att jag accepterar erbjudandet så vet jag vad jag har framför mig i så många år jag vill, men så blir mycket annorlunda också. Mycket mer ansvar och planering.

Om jag istället tackar nej, så har jag ingen aning om vad som kommer hända. Då vet jag inte alls hur mitt liv ser ut om ens några månader. Förhoppningsvis så är det inte så annorlunda, men det kan lika gärna vara så att det är helt upp o nervänt.

Klart det skulle vara kul att säga ja, o se vad som händer, men jag vet inte om jag är redo för det, inte i dags läget. Hade jag fått frågan om några år så hade det varit annat, tror jag i alla fall. Men tackar jag nej så känns det som att jag får behålla en del drömmar som jag annars måste säga hej då till...och det skrämmer mig. Rädd för att bli så låst som det skulle innebära att jag blev om jag tackar ja.

Om ni säkert förstår så skapar det här en hel del sömnlösa nätter o grubbel. Ena dagen lutar det åt det ena hållet och den andra dagen är det helt självklart åt det andra.

Försöka få råd är inte alltid så lätt, många säger bara det dem tror man vill höra. "Jag stöttar dig hur du än gör..." Hur skulle det hjälpa, jag vill ju diskutera för o nackdelar och sen få höra den andres uppfattningar och åsikter. Men det verkar svårt. Jag vet att det i slutet ändå är mitt beslut att fatta, men under vägen skulle det kännas bättre att veta hur folk ser på saken.

Jaja...till någe roligare. Om 15 dagar så bär det av till varmare breddgrader. Till Egypten närmare bestämt. Kan inte förstå att det är så få dagar kvar, men det är det. I alla fall när jag kikar i kalendern. Ska bli så skönt att komma bort från mörkret ett tag.

Men innan jag far så ska det hända en del skoj. I helgen får jag besök, kommer upp 2 vänner från den gamla goda Ume tiden, vet dock inte riktigt vad vi ska hitta på, men någe kul blir det alltid. Sen ska jag äta mat o prata strunt med en kompis på torsdag o det är inte helt fel det heller. Alla helgon helgen ska det bli endagars festival. Hyfsade band som ska komma, så det blir säkert trevligt.

Men främmande till helgen betyder att jag måste städa lite här hemma, och det är det jag sysslat med idag, min lediga dag. Vi har fått nytt schema denna vecka, inte så hemskt stor förändring för mig, men nu är jag ledig onsdagar istället för tisdagar. Nytt schema skapar förvirring i början. Veckorna blir helt tokiga.

Ha det toppen, puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0