Fit & fast

Idag är det dags. Nu får det vara nog med småätandet. Tur jag har någon att göra det tillsammans med, fast folk verkar tro att vi bara söker genvägar, men icke. Vi vill bara vara på det klara med vad det är som gäller. Så inge mer godis och mindre av onyttigheterna och att jag ska försöka äta lite bättre mat. Men missförstå mig inte, vi ska inte börja banta eller så. Utan bara bli lite mindre onyttiga. Det viktigaste är inte att vara nyttig utan att vara mindre onyttig.
Har gått bra dem första 12 timmarna, så det är bara att hoppas på liknande fortsättning. Känner mig ändå ganska duktig, eftersom jag har hela bordet fullt av choklad och dylikt. Men jag har inte ens luktat på det =)


Helgen har varit trevlig, skönt med en lugn helg, det har annars varit få sådan under detta år. Fredags kvällen spenderades framför tv:n, 2 filmen hann vi med, den ena var bra den andra ska vi inte tala om...tur det inte var jag som valde filmerna =). Igår fick jag följa med och spela spel och äta fika. Det var trevligt, fast jag vann ju så klart inget, men det hade jag inte räknat med heller =) 

Idag har jag mätt lite i sovrummet också, så nu är jag så gott som redo för Ikea resan, hur vi nu ska klara av den utan att få äta godis i bilen =) Ska bli kul, men det blir lite jobbigt, min lediga dag och jag måste gå upp mycket tidigare än vad jag gör när jag ska o jobba. Men det är ju självvalt, hoppas bara jag hittar det jag vill ha så att det känns värt det =) Men vi får det trevligt, det vet jag och det är ju det viktigaste. Bara vi inte kör fel...


Är så less på min dator. Spelar ingen roll vad jag gör, det hjälper inte. Hjälper en stund men inte i längden. Men men, bara att härda antar jag. Hoppas det ger med sig av sig själv.


Idag skiner solen, för första gången på länge länge. Ska ta mig i kragen och gå ut en sväng. Passar ju bra idag när jag börjar mitt lite mindre onyttiga liv. Känns som om det blir ett toppen bra februari i år. Känner mig hel laddad =)


Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0