Veckan som gått...

Börjar med att berätta lite om Ikea turen...som jag tjatat så mycket om. Den var lyckad. Hittade allt jag ville ha och ganska så mycker mer =)
Hanna kom o plockade mig strax efter åtta, var lite kämpigt att ta sig upp, men det var bara att bita ihop. Med bilen lastad med massa nötter och bra musik så for vi iväg. Utvecklat vi inte nötallergi efter denna resa så är det bra =)
Vi pratade en massa om mat o godis...o så mat igen. =) Det kom på tal hela tiden...säger då det.
Så vi startade med att äta lunch när vi kom fram. Bakad potatis, det var ruggigt gott. Sen vandrade vi runt på Ikea o fyndade. Men det var bra rörigt där inne, men det var inte så fullt med folk så det var ju skönt iaf. Efter Ikea så gick vi en sväng på Öb, vi lyckade fynda där mer =) Sen gick vi och kikade lite i gallerian innan vi var så less i benen att vi beslutade oss för att det nog var dags att åka hem. Vi lämnade Sundsvall och begav oss uppåt. I Ö-vik stannade vi för att äta middag. Vi fick leta ett tag innan vi hittade ett ställer som passade våra önskemål. Så fick vi tillslut våran efterlängtade kebab...så gott det var!
Kom på en massa smarta saker under resan, men i Ö-vik kom vi nog på den bästa iden, det vill säga: Tänk diagonalt! Visst låter det väl smart? Ska nog trycka upp t-shirts som det står det på o dela ut till dem som behöver. Vi ska klura lite mer på innebörden sen ska vi ordna föreläsningar för desperata sökare =)
Vi kom tillbaka till min lägenhet vid 22 tiden, då fick jag hjälp att släpa upp sakerna till min hall o sen så dröjde det inte länge innan jag stupade i säng.

 

Torsdagen började inte så bra. Bussen var sen, så jag kom några minuter sent till jobbet. Men sen var det den bästa dagen på länge. Bra kunder, eller snälla o trevliga var dem iaf. Pratade men mamma på lunchen, det var behövligt. Mysigt med pyssel på kvällen, massa hjärtan blev det. Fick lite julkänsla =) Sen så gick jag till badhuset och simmade innan jag gick hem och åt. Gav Syrran receptet på choklad sås, blev lite småsugen själv, med det ska jag inte äta. =) En väldigt skön dag. Den bästa på länge =)

 

Idag har jag jobbat. Jobbade en timme extra. Sen gick jag på stan o handlade lite småsaker. Innan jag gick till Hanna o drack kaffe. Det blev till en middag och tv mys. En mycket bättre fredagskväll än vad jag hade trott jag skulle få =) God mat o psykologisnack =)

 

Imorron ska jag jobba, sen ska jag parta på kvällen. Blir kul, börjar få abstinens var ju ett tag sedan sist =)

 

Och så en sista sak. Jag tycker verkligen illa om giriga människor. Finns det nå värre? Kan man inte dela med sig, i alla fall till sina vänner o sådana man gillar. Varför ska man bara tänka på sig själv och bara ha och ha eller ta och ta hela tiden. Förstår man inte att man kan såra folk i ens omgivning? Eller man kanske inte bryr sig… Dem borde få smaka på sin egen medicin… låt oss hoppas det blir så!

 

Puss puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0