Kalas

Igår var jag bjuden på kalas. På inbjudan stod det att det skulle bli grillat, fika o fest. Men grillningen skulle gästerna få hjälpa till med. Mycket smart drag tycker jag =)
Jag hade med mig lite presenter, tror dem uppskattades...tröjan hade kanske inte den bästa färgen (födelsedagsbarnet försökte genast färga om den röd..) men budskapet var desto bättre. Kaffe o popcorn är ju inte heller fel att ha hemma.
Var svårt att få plats i lägenheten hennes, så det var väl tur vi skulle ut och grilla. Blev riktigt bra, vi hamnade som i någe av ett chocktillstånd över hur bra maten blev. Allt var supergott, precis lagomt o alldeles, alldeles underbart smarrigt =)
Sen så fortsatte vi in i stora salongen där det bjöds på efterrätt, citronkaka med glass...inte helt fel den heller. Men man var ganska mätt efter maten så det var tur den inte var så hög o fluffig, Smart drag med en lite tunnare kaka, då orkade man ju ta två bitar.
Sen blev det lite mingel och dans innan chipsen kom fram. Det var inte lika stor åtgång på dem som det brukar vara, och det måste ju vara ett bra tecken, för då hade ju maten gjort sitt.

Sen bar det av ut. Först en sväng till TC, skulle ta en drink där innan vi förtsatte. Var nära på att det inte blev någon drink då vi blev totaldissade av bartendern. Men tillsist fick vi beställa, han gick och letade efter det vi ville ha, sen kom han på att dem inte hade det. Då fick det bli någe annat.
Satt oss ner och spanade på bakdelen på folk. Blev lite (eller ganska tydligt) spanade på oxå.

Sen mosade vi oss ut och ställde oss och köade vid Rex istället. Där inne var det kul till en början, sen blev det lite väl mycket folk som hoppade, studsade och var allmänt störiga. Fick sällskap med jämna mellanrum av "The Big Boys". Blev spanad på här inne oxå. Kul med folk som inte är diskreta iaf =)

Idag har jag varit ganska flitig. Tvättat fönster..eller ja ett iaf. Bytt gardiner och pysslat lite med annat smått o gott. Har en lätt träningsvärk idag...var ju duktig i går och både motionerade och byggde muskler =)

Nu ska jag torka disken.

Puss puss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0