Dans o Lycksele

Japp, det är då det jag sysslat med denna helg som var. Fredagen blev lite små stressig, ilade hem från jobbet, duschade och kastade i mig lite mat samtidigt som jag smiknade mig, skyndade till bussen och åkte hem till Hanna, för att rädda henne från att behöva vara ensam med Fröken TT. Men döm om min förvåning när jag kom dit innan henne. Jaja, fick kaffe, precis som jag begärt =)
Sen kom TT, och hon klarade sig bra själv, behövde bara nicka och "mmm"a lite ibland så var hon hur nöjd som helst. Sen så åkte vi och hämtade upp Mister T. Men det var då ändå TT som höll låda hela vägen till Gräsmyr, för det var dit vi skulle, på logdans.
Jag var väldigt feg, men dansade en del ändå. Med iaf 3 läskiga typer, dem andra danserna var väl ändå bra, vissa till och med mysiga, men det var inte alls lika trevligt som sist vi var där.
Vi åkte därifrån kring ett tiden, vi skulle upp tidigt så vi ville inte komma hem försent. Men vi slapp då TT på vägen hem, då hon hittade sitt "Span" och fick skjuts ab denne hem. Passade oss perfekt =)
Vad jag är taskig, men det var ingen större förlust iaf..

När jag kom hem så började jag förberede inför Lycksele resan och kom inte i säng förrän vid strax efter tre. Sen klev jag upp vid nio för att hinna packa ner det jag skulle ha med mig. Hanna kom och hämtade mig vid halv elva och så bar det av. Jag var förste körare. Deportees och Soul gjorde oss sällskap.
Men tusan vilken jäkla skitväg det är till Lycksele. Tråkigt, inget att se o så en massa grusväg på det. Kunde varit bättre. Så det blev inga stopp eftervägen.
Sen så var det lite lagomt varmt i bilen oxå, tur man kan öppna fönstrerna. =)
Vi hittade då iaf fram på en gång, men det brukar vi ändå göra, det är när vi ska hem som det brukar kunna bli problem =)
Det första vi ser är en Im, jag frågar Hanna om det kanske är någe för henne. Då ger hon mig onda ögat....
Vi checkar in, går upp med bagaget på vårat rum, vilket är ungefär lika varmt som bilen...och som senare under dagen kommer få en härlig odör av fot-juice =)

Vi går ut en sväng, går igenom ett folktomt torg och hamnar efter några minuter vid en ankdamm. Och vem är där, om inte IM som var den första vi såg när vi kom fram till vandrarhemmet. jag säger då det.
Där sätter vi oss och försöker komma på vad vi ska göra med denna dagen, för vi har ju i stort sett redan sett det som finns att se i centrala Lycksele. Vi kom fram till att vi vill bada, så Hanna slänger iväg ett sms till Mister H. Han svarar att han ska ta oss till en badplats. Vi kilar in på konsum och handlar lite lunch att ta med till stranden. Hanna gör sen världens godaste tunnbrödsmackor...Tack för dem, tack så mycket =)
Mister H fick en super fin present av oss, han verkade då uppskatta den något enormt. Tänk vad vi kan. =)
Vi badade, det var inte så hemskt som det först kunde tyckas, och nu är det ju gjort, årets första dopp.

Efter ett tag så lämnade vi stranden, fick en guidad tur i ett bostadeområde, hanns med en Drottningvinkning innan vi var tillbaka på vandrarhemmet.
Jag o Hanna gjorde oss lite vackrare och sen gick vi tillbaka till Konsum, då det var en viss fröken som glömt allt man bör ha när man ska duscha.
Sen så gick vi och åt på Knut'n. Det  var ruggigt gott, mysigt och prisvärt. Var en ganska så trafikerad väg precis intill, det dröjde inte särskilt länge förräns vi insåg att det var i stort sett bara tre bilar, men dem körde runt runt och runt. (ok, var kanske några fler, men inte så många)

Sen gick vi tillbaka och gjorde oss ännu lite vackrare, vi packade en påse och gick ut och satte oss och drack lite vin och åt chilinötter (rekommenderas ej) Vi ville inte sitta inne på vårat rum dels för att det kändes lite tragiskt och luktade lite mysko och var sjukt varmt men mest för att vi ville ta vara på det fina vädret. 
Vi gick till hotellet och kände oss som pensionärer så vi gick hem hyfsat tidigt, precis som man bör om man är persionär. Den första personen vi träffar på hotellet är den där Im...kände oss lite lätt förföljda.  
Men det var väldigt skönt att sova.

Hela lördagen hade en utlandskänsla över sig, det var trevligt.

Söndagen började med frukostbuffe. Inte så märkvärdig kanske, men vi blev så mätta. Sen så städade Hanna ur tummet medans jag smetade mascara på fransarna mina.
Vid elva hade vi checkat ut och var på väg på nya äventyr.
Vi dansade så mycket i bilen så vi missade avfarten till djurparken, men Usvängar har blivit lite av våran grej.
Vi lckades spendera mer än tre timmar inne bland djuren, gick flera mil och hoppade högt åt vargarna och buade åt björnarna.
Vi hann med ett besök på Dollarstore oxå. Jag köpte en äppelfläckt och Hanna ett underlakan...
Som dem nyblivna pensionärer vi ändå kände oss som så var vi trötta.Vi tog våra handdukar och letade reda på en lugn plats vid vattnet och så tog vi oss en pause. Sen så blev vi less ganska snabbt ändå och kom fram till att det nog var dags att fylla ut magen lite. Kebab var det som stod på menuyn så det var oxå det som det fick bli. Otrevlig person i kassan, mot alla utom oss =) En liten insident med dricks eller icke dricks =)
Mätta och belåtna gick vi oxh hämtade bilen och for för att hämta upp Mister H som skulle åka med oss i bastubilen hem, vi irrade omkring lite innan vi kom rätt. Sen så bar det av tillbaka till civilisationen igen.

En toppen helg. Precis vad jag behövde.

Är det nu en massa stavfel, i denna novell som detta gick och blev, då är det inte mitt fel utan det är Tereseländskan som tagit över mina fingrar. Men ni är fria att tolka det på bästa möjliga sätt =)

Nu ska jag sova.

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0