Dagbok

Såg på That's 70 Show idag. Det handlade om en dagbok, eller rättare sagt om att tjuvläsa en dagbok. Sådana problem finns ju inte riktigt idag, eller jo det existerar alla gånger, men nu skriver ju folk om sina känslor och tankar mer öppet. Precis som jag gör här, tanken är att folk ska kunna läsa. Blir kanske inte så mycket en dagbok, för vissa saker håller man ju för sig själv, vilket man inte ofta gör i en dagbok. Men är man upprörd så kanske man väljer sina ord på ett annat sätt, för man vet ju att folk läser det man skriver.
Men det är ju helt klart kul att "tjuvläsa" folks tankar och inte behöva ha dåligt samvete för det =)
Men undrar hur många som orkar föra både en bogg och en dagbok. Blir ju mycket samma sak man skulle få skriva, men vissa gånger kanske det är en fördel.

Jaja..nog om det. Nu ska jag ta upp något annat. Månen. Våran underbara måne. Vems är den egentligen? Är en allas eller ingen? För någe av det måste det väl ändå vara..eller är det någon som har paxat den? Om det är allas, så måste ju alla få framföra sin åsikt om den, och ha rätten att bestämma vad som ska hända med den. Om den är ingens så finns det ju inget problem, om man bara håller fingrarna i styr.
Men om den är allas och jag vill sätta ett litet hus på månen så borde jag ju kunna göra det. Om jag har möjlighet alltså. Men jag får ändå känslan av att det inte skulle vara tillåtet, så månen är nog ingens. Månen är månen. Låt månen vara ifred, äventyra inte om dennes framtid, snälla!!

Jaja, vet att jag har snöat in lite på månen idag, men inte mycket att göra åt det. Ska fortsätta att grubbla..

Fly me to the moon...Jag vill ha en egen måne...osv

Lite trött i kroppen, men som ni kan se så är inte huvudet på samma nivå. =)

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0