Bröd

Igår bakade jag bröd, surdegslimpor. Ska jag vara ärlig så hade jag inte stora förhoppningar på resultatet. Hade ingen bra krydda att använda mig utav, så smaksatte med lite kardemumma o kanel, tänkte det kunde bli intressant men var rädd det skulle smaka bullar istället för bröd, så tog väldigt lite,

Smakade igår när det var klart, då var det varmt o mjukt och gott. Så skulle jag pröva idag då, det kändes som det stora testet, men tro det eller ej så var det gott idag med. Inte torrt och hårt, utan saftigt och mjukt. =) Så jag lyckades, är mäkta stolt!

 

Nu har jag precis börjat fila på en packningslista. Hoppas jag fått ner allt, så det går fort att få ner det i väskan sen. Ska snart gå o hämta den från förrådet, stor o klumpig är den, men det är väl så det ska vara. Ska försöka få en tvättid också, annars får jag ta med mig en massa smutstvätt och det skulle vara lite träligt måste jag ju ändå medge.

 

Ikväll blir det body pump, så träningsvärk är att vänta i veckan… innan det så ska det bli en promenad. Kan ju hoppas vädret är ungefär som det varit hela påsken, mulet på förmiddagen och soligt på eftermiddagen.

 

Puss puss

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0