Glad Påsk

Undrar just vilken dag det är man ska önska folk glad påsk. Är det alla dagar som räknas till påsk eller är det kanske under just påskafton? Fick en del påsk hälsningar i torsdags, även någon igår. Idag önskar folk oxå glad påsk. Men kanske ska önska det alla dagar, vad vet jag. Under jul så är det ju god jul på afton och sen är det god fortsättning de andra dagarna. Jaja, Glad påsk för säkerhets skull =)

Igår var det iaf lång fredag, men måste säga att den gick fort för att vara så lång. Gick upp tidigt, fixade lite innan det var dags för picknick. Det var dock inget solsken utan ganska disigt och blåsigt, men vad gör det när man har en påse fylld med goda saker? En termos med varm choklad, limpa med ost, gula påskbullar (jaja, lussebullar men tänkte det skulle funka eftersom dem är ju hemskt gula) och så ett påskägg fyllt med godis. Mums. Var mysigt men sen var det minst lika trevligt att komma hem och in i värmen, på med lite kaffe så man tinade upp =)
Slappa lite innan det var spinning som stod på schemat. Gick bra, men kära någon vad jobbigt det är.

Sen var det dags för mat. Och när man är så här hälsosam som man ska vara i dessa dagar så var det inte så svårt att bestämma vart årets långfredags middag skulle ätas. (För i år är missar jag ju Britts mat)
Klart det blev en hamburgare på MAX, vad mer kan man önska? Gott gott, och mätt mätt.

Sen var det hem till Hanna. Fixa ihop lite möbler, gick bra och blev fint. Det roligaste var iaf att såga itu bordet =) Skrattade så magmusklerna fick arbeta på högvarv =)

Avslutade fredagen med en film om mat. Den var bra, men lite väl lång och en lite väl jobbig röst.

Så långfredagen får helt ok i betyg, vilket inte är illa alls. =)



Måste bara lägga in en sak till, som jag tänkt slriva tidigare men då glömt bort.
Jag har en bok hemma, nja jag har många böcker men nu ska jag berätta om en utvald.
Det är en bok man kan hämta svar ur. Ska skriva hur den funkar:

Man ska lägga boken i sitt knä, på bordet eller ha den i handen. Där ska den få ligga i 10-15 sekunder medans man funderara över sin fråga. Man bör ställa en ja eller nej fråga. Då är det iaf lättare att tolka svaret man kommer få.
Man får bara ställa en fråga åt gången, medans man ställer sin fråga så ska man lägga ena handen på boken och den andra handen ska stryka boken längst bokens rygg.
När du känner dig redo att få svar på din fråga så slår du upp boken på måfå och läser svaret.
Svårare än då är det inte. =)

Boken är fylld med citat från olika filmer.
Ska enrkänna att det är ingen bok jag brukar ta till när jag vill ha svar på saker och ting men har prövat ibland, med olika resultat.
I förra vecka så undrade jag en sak, jag undrade om jag skulle få en trevlig kväll.
Svaret jag fick var: Något (kan) suga sig fast på (dig).

Efter den dagen så har jag blivit lite rädd för denna boken....

Massa påskpussar!

Puss puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha vilken rolig bok, den måste jag testa, var det något som fastnade på dig?

Glad påsk!

2010-04-03 @ 20:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0