Ny kjol....igen

Helgen har gått på tok för fort som alltid.

Igår startade jag ett projekt. Jag började äntligen klippa ut tyget efter mönstret och så började jag sy. Hade glömt bort hur kul det är. Iaf nu när jag har en maskin som sammarbetar och gör arbetet mycket enklare.
Men kära någon för dragkedjor...de är inte att leka med. Ville sig inte alls. Tog lika lång tid att få dit dragkedjan som det gjorde att sy hela kjolen. Men nu är den klar iaf. Är väl inte riktigt nöjd. Någon som är förvånad?
Men den blev ganska fin iaf, får hoppas det inte är så många andra som hinner se alla saker som jag stör mig på. Men är man hobbysyare så kan man inte räkna med att kunna allt bara så där.

Igår när jag höll på att klippa ut de olika delarna som bäst så råkade jag skada mig. Vet inte riktigt hur jag lyckades, men jag klöv en tånagel....på mitten. Rätt upp o ner stod den...gjorde ont som bara tusan. Så jag skyndade fram med plåstertejpen (den låg på bordet sen olyckan med den bortklippte fingerdelen) och tejpade fast nageln igen, klarar inte av att rycka bort den...gör ju så ont. Så nu ska här tejpas =)

Fick slita mig från mitt projekt och åke ner till stan o träffa Hanna. Var nervös, kändes som jag skulle på dejt....konstigt. Men sen när jag såg att det bara var Hanna jag skulle träffa så släppte nervositeten =)
Fikarunda var det som skulle ske. Men det gick så där...inga ställer var ju öppna så sent en lördag kväll...iaf inte dem vi ville besöka. Men vi fick till en runda iaf.

Kaffedrink och kaka på Café station. Sen te på Waynes. Sen så var det finalen, o det blev en irish coffee på Allstars (så tomt på Costas)
toppade kvällen med en icke sliskig pärondrink. Vilken inte var med i planeringen. Träffade en del bekanta.
Blev en toppen kväll. Fler sådana tack!!

Missade min hållplats när jag skulle hem. Mina tankar var på annat håll. Marits fel..eller oxå hade jag tankarna på min livskärlek som kommer dö i en hjärtattack..eller oxå var dem hos P&O som är värre än tanken på en kluven tånagel. Jaja...hur som helst så fick jag gå en bit innan jag var hemma.

Idag blev inget som jag tänkt. Fick boka tvättid så kunde ej träna. Sjukt ont i ryggen så det var nog lika bra det inte blev nå träning. Sy klart kjolen o så städa o ha mig. Ska visst få besök redan på torsdag.

Imorrn är det Grekiskt för hela slanten, tror det blir toppen bra =)

God natt.

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0