Äntligen helg.

Jo, jag har haft helg i 4 hela timmar nu. Dem har varit väldigt trevliga. Har tagit mig hem, ätit en av alla dem där matlådorna (ja, inte själva lådan utan det som fanns i den) jag lagade i onsdags. Sen har jag bara tagit det lungt. halvsovit i soffan, pratat med pappa, tonat håret och lite annat smått o gott.

Haft ett par tuffa dagar. Torsdagen är ju som torsdagar brukar vara. Blir lite små sur och irriterad efter lunch, sen blir jag arg på mig själv för att jag blir det. Men jag kan inte göra så mycket åt det, försöker ibland. Men man kan bara inte klara av alla personer. Jag gick lite tidigare från jobbet så jag skulle hinna vara med på den där dans kursen. Det var kul, intressant och ....ja, någe mer.
Vi kom inte långt från dörren innan vi började skratta. =) Väldigt blandat folk och blandade stilar och lite olika takt och så..

Fredagen började ganska bra, bussen var inte så sen, så hann sitta lite innan det var dags att öppna.
Sen gick det bara utför. Missnöjda kunder, kände mig dum, dålig och värdelös och mitt humör pendlade mellan att vara arg och ledsen. Till sist tog ledsamheten över. Satt kvar hela kvällen, tyvärr. Kan beror på att jag inte hann bearbeta dagen någe utan stressade från det ena till det andra.
Kunde inte riktigt njuta av kvällen, men så kan det vara ibland.
Borde inte ta åt sig, och ofta gör jag det inte heller, men ibland rinner som bägaren över.

Men var trevligt med besök och nybakad kladdkaka innan dansen...får ännu en gång be om ursäkt för mitt pendlande humör.


Idag gick det inte heller så bra, iaf inte i början av dagen. Missade bussen...inge bra eftersom det går lite bussar på lördagar. Fick springa till sjukhuset och ta första bussen som kom där. Tänkte först att jag skulle ta cykeln, men det gick inte, den ligger begravd i snö.
Så en uppiggande rask promenad i början av dagen, kan vara nyttigt. Hann iaf till jobbet i tid. Där kom nästa prövning, kunden som skulle komma hade ett långt hår som jag skulle permanenta. Det är någe av det klurigaste man gör. Man vet inte hur det kommer ta. Och hon vägrade klippa bort mer än 2 cm fastän det var 10 som allra minst behövder försvinna. Men jag förklarade det för henne och så kan man inte annat göra än hoppas dem förstår. Gick ganska bra, men får gå och gruva sig ett par veckor ifall hon inte är nöjd...jaja...

Nu ska jag göra mig supersnygg (eller så gott det går iaf =) ) Sen ska jag släppa allt för ikväll och bara ha kul. Det är planen iaf =)

Puss puss  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0