Min dag på jobbet...o lite till.

Trött som attans när jag vaknade. Men vad har man för val, bara att pallra sig upp. Gjorde mig i ordning och tog min redan färdig packade träningsväska och ilade till bussen.
När jag sitter på bussen några minuter senare så inser jag att jag glömt sminket hemma. Inte hela världen kanske, men jag känner mig oklar, slappt och så känner man sig hyfsat blek när man står på jobbet i det ljus som finns där. Där ser man allt. Men men, som sagt inte hela världen.

Första kunden kommer och ska klippa sig under sin lunch, det gör många av våra kunder men det är inte många som passa på att äta sin lunch medans vi klipper dem. Ni kan nog inte ana hur svårt det är att klippa en snygg nacke när kunden sitter och tar jätte tuggor...
Sen är det inte så lätt att klippa överhuvudtaget när man skakar, men det ska jag komma till senare.

Marie (förra chefen) var inne med bakelser för idag var det ett års jubileum i den nya regin. Tänk vad fort ett år kan gå och vilket trevligt år det varit.

Blivit en hel del fika sista tiden. Finns folk som tycker vi fikar mycket i vanliga fall, skulle bara veta hur det varit senaste veckan. Förra veckan var det 3 dagar med semlor, en dag med tårta, en smörgåstårta. Under loppet av 4 dagar... Denna vecka började med grod-bakelser...o då har det bara gått en dag. Undrar just hur detta ska sluta. Jag har som känt mig äckligt mätt lite för många dagar nu...

Vi har tagit in ett nytt märke i färg på jobbet. Undrar just när man ska lära sig det, och slippa tänka till lite extra noga innan man törs blanda. Men lite spännande måste jag ju erkänna att jag tycker det är.
Men säljaren är lite läskig tycker jag, men det hör väl säljare till.

Imorrn kommer dem och ska skriva någe reportage om salongen, vet inte alls vilka eller varför. Det enda vi är att det är en gratis tidning...som visst finns på näten oxå. Intressant...hoppas man slipper vara med på nå ful kort bara...

Chefen bad mig o Marlén att ta ner lampan om vi fick någon tid över. Och lydiga som vi är så började vi. Var lättare sagt än gjort skulle det visa sig. En fick stå på en stol o hålla i lampan den andra stod på en stega och försökte få loss och ner lampan. Man såg inte mycket. Till sista fick vi ner den från kroken, men då kom nästa problem. Det fanns ingen kontakt, utan det var en massa kablar o så en "sockerbit" så Marlén började skruva o ha sig...heöt plötsligt smäller det till. Marlén tappar balansen, tar tag i mig och på något sätt lyckas vi återfå balansen båda två, så vi faller inte handlöst ner på golvet. Marlén hade fått en stöt, en glaskula på lampan gick på någe konstigt sätt sönder. Så det var glas överallt...skärsår lite här o var. Men lampan det hängde kvar.
Vi fick ner till till slut, men kära någon vad skakig jag blev. Och då är det inte så lätt att klippa hår vill jag lova..

Så denna dagen blev mer fartfylld än vad jag trodde när jag kämpade mig ur sängen imorse. 

Sen var det träning som gällde innan jag fick åka hem o slöa =)

Livet är en dans på rosor....nja, men det blir en del dansande i livet =)

Puss puss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0