Min onsdag

Hanna kom och häntade mig vil elva. Vi slet och drog lite i hennes dörr, men den var minst lika tjurig och envis som oss, om inte snäppet värre. Så vi fick snart känna oss besegrade och ge upp den kampen.

Så började vårat äventyr. Laleh som sen böts ut till Lily höll oss sällskap. Vi körde på vintriga vägar mot platser vi aldrig besökt tidigare.
När vi så kom fram till Flurkmark så postade vi Hannas present till hennes ena bror som fyller år i veckan. Sen så vände vi om och tog oss till Hissjö livs där vi inhandlade en chokladkaka, 4 triss och en tialott.

När vi kom till bilen så hade dörren mjuknat och ville vara med och leka ett tag. Det tyckte vi var hemskt trevligt. =)
Vi slog oss ner och började skrapa fram våra pengar...vi skrapade och skrapade och till sist så skiner Hanna upp, då har hon vunnit....hela 25 kronor! Våran första gemensamma vinst. Vi blir så till oss att vi glömmer äta chokladen och kan inte bestämma oss för vad vi ska göra med alla våra nyvunna pengar. Tillsist sansar vi oss och kommer fram till att vi far in mot stan och så byter vi till en sprillans ny triss inne på Pream. Sagt och gjort. Han i kassan vill inte riktigt förstå oss så ger oss först 25 kronor. Nu i efterhand så har vi förstått att det var ödet, vi borde ha lyssnat på honom och gjort som han ville. Men nej, vi står på oss och får så tillsist våran triss, och nu vet vi, att det är nu det gäller. Vi flyttar bilen till ett säkert ställen. Vi vill ju inte att någon ska få för sig att komma och råna oss på våran högvinst. Och vi skrapar och skrapar....

Sen åker vi hem till Hanna där hon äter mat och jag dricker kaffe innan vi beger oss ut på en promenad.
En väldigt trevlig dag =)

När jag kommer hem så ringer jag till syrran, men hon svarar inte. Sen har jag helt plötsligt ett missat samtal från henne och när jag ska ringa upp så ger jag henne upptaget ton i örat. Men till sist på får vi fatt varandra och kan prata strunt ett tag.

Sen bär det av till tvättstugan. Som vanligt när man ska tvätta så blir det en massa springade i trappor. Medans maskinerna jobbar för fullt så passar jag på att göra detsamma. Jag börjar rensa i min garderob...det är ett projekt i sig vill jag lova. Jag brukar ha sådan separations ångest att jag inte kan göra mig av med i stort sett något alls. Men idag, jag vet inte vad som hände. Men tusan vad jag kunde lägga bort. så nu blir nästa projekt att få det till någon insamling. Men det spar jag till en annan dag. =)

Hela dagen har jag lyssnat på en massa grym musik. Startade med Green Day och så fick min spellista fortsätta. Och den har inte tagit slut ännu. Massa skivor som jag inte lyssnat på, på väldigt länge. Hur kul som helst =)

Nu ska jag sova, för imorrn måste jag ha en massa energi. Då kommer mina allergi kunder att göra mig sällskap hela eftermiddagen, får npg springa ut en sväng på lunchen och köpa en massa godis så jag orkar med att stå emot. 
Sen blir det till att trampa apelsiner på kvällen...spännande =)

Puss puss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0