Varför snåla när det är samma pris?

Så svårt, vill skriva så mycket, men vet inte hur. Men jag vet inte riktigt hur tusan jag skulle få plats med allt. Så tar väl det jag kommer på =)

Stockholms helgen!

Börjar med en kortfilm

Scen 1: kvällperonalen på hotel Colonia

Scen 2: Två uppskrämda tjejer på väg upp för en sten trapp

Scen 3: En ruggigt lång rulltrappa

Scen 4: Tjut från ett barn

Hur spännande låter inte dem filmen, hemskt kort..jo, det vet jag. Men man kan ju ofta dra ut på scenerna, så 4 minuter borde den väl kunna bli iaf =)

Nu till lite andra saker.

Resan startade i ösregn och utebliven buss. Efter en lyckad flygresa med en god liten macka, så möttes vi på flygplatsen av Henke. Tog en taxi, chaffisen hade mycket troligt vaknat på fel sida snoozat och vaknat på samma sida igen. En riktig surpuppa skulle jag vilja påstå...eller kanske till o med alla surpuppors inspirations källa. Men nog pratat om denna griniga taxichaffis.

Synade Henkes lägga innan vi gick o åt en gigantisk pizza som var väldigt god. Sen gick vi o handlade frulle o godis.  Tillbaka till Henke o kika på film.

Lördagen började i skratt då Hanna roade mig genom att berätta drömmen hon drömt =)
Sen frulle innan vi for in till stan, gratis tunnelbana dagen till ära. Tack för det Victora & Daniel.

Hann gå i 2 butiker innan det var dags för glasspaus. Sen hann vi med lite mer innan det var dags att möt upp Ylva. Någon butik till innan kaffe stod på scheme. Men jag ska berätta någe för er, att fastän vi hade så många pauser på våran shopping tur så shoppade Hanna järnet. =) Någe som är väldigt ovanligt för att vara henne. Men jag tror Juni varit hennes månad när det kommer till att shoppaloss =)

Vi sökte upp vårat Hotell när vi sprungit klart på stan. Var visst vandrarhem mer än hotell, iaf där vi skulle bo. Hissen gick till våning 3 eller 5...vi bodde på våning 4... Hissen höll på att ta mitt liv.

Vi drack lite vin o hade oss innan vi gjorde oss väldigt flådiga (!) och gicl till Kungsan fär att träffa Ylva igen. Vi skulle äta på ett ställe där.
Blev bjudna på fest i Solna, men vi kände inte riktigt för det =)

Vi fick vänta ett tag innan vi fick någe bord. Så det blev till att ta en fördrink i utebaren och nacka lite strunt.
Vi fick tillslut ett bord, bra platser för utsiktien skull. Vi såg en del kändisar, Carl-Jan, Niclas strömstedt, Blossom... Tyvärr så blev det någe fruktansvärt kallt..annars hade det varit helt perfekt. Maten var god men kunde fått vara lite mer. Tur vi inte är så stora i maten...eller att vi hade tryckt i oss en påse chips innan vi for dit =)

Ylva for när vi ätit klart o jag o Hanna gjorde stan. Fick komplimanger i toa kön, dansade i tält, gick o gick. Jag hittade o Hanna frågade. Vi är en bra kombo vi två =)

Gav Debaser en andra chans...men inte mycket roligare än sist. Blev medlemmar av ett gäng, iaf tillfälligt. Drack en shot utan att röra en min, där vann vi respekt vill jag lova =) Dansa till tråkmusik. Kramas innan vi gick ut, fick mer komplimanger.

Gick hem, blev skrämda av varandra efter vi träffat den läskigt nattpersonalen "vart har ni vart då" ryser vid bara tanken. Tröck i oss en banan o persika innan vi sov som två stockar i hela 4 timmar.

Söndagen var en strosar dag. Vi hade picknick i en park. Tog bussen till skansen, strosade o åt glass. Strosade lite till innan vi tog en kaffe o satt i solen.

Tränade på 5 sekunders regeln...dock mest på varandra. 5 sekunder kan vara väldigt länge...

Åt ett gudomligt gott vitlöksbröd till förrätt, huvudrätter var mättande men inte så vidare god.
Efter middagen träffade vi Marie en stund på centralen. Det var trevlligt, kul att hinna i kapp lite. Pratade Finland, Harem och fick träffa en man men käpp =)

Sen började resan hem.

Idag är jag förkyld någe så tusan. Så jobbigt att prata. Tack o lov för otrivin comp och ipren..vet inte hur jag skulle klara mig utan er mina vänner, ni ställer upp i vått o torrt.

Men efter en sådan här toppen helg så får jag inte klaga =)

Hesa pussar

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0