Bio, jobb, vin och räkmacka

I fredags när jag suttit av sista tiden på jobbet så gick jag till NK och köpte fikabröd. Sen ilade jag hem till Hanna. Jag kom dit som ett grått spöke, då jag hade haft regnjacka på morgonen o glömt jackan så fick jag ha min gråa tröja...till mina gråa mjukisbyxor. Är det ett tecken på att jag gett upp tro? Kanske mitt undermedvetna som talar till mig.
Vi fikade, pratade och jag blev uppdaterad på slager.....Tack Hanna, det uppskattas =)

När sedan Marlén slutade så for jag tillbaka till stan. Drog på mig kjolen (japp, den jag knåpade ihop i onsdags) istället för mukisbyxorna. Sen gick vi ut och åt god middag.
God mat och trevligt sällskap, vad mer kan man önska?

Sen så kom Hanna ner till stan och då var det bio som stod på schemat. Den senaste satc filmen. Den var bra, lite lång kanske, men helt ok iaf. Men nog är det en film att garantera eller är det kanske rekomendera? =)
Konstigt var det iaf, för folk skulle ta av sig hörappareterna då det annars kunde tjuta i dem när folk använde sina mobiler =)
Jämför jag med en av filmerna jag såg i onsdags så måste jag nog ändå ge satc filmen högsta betyg =)
Svenska filmer kan vara hemskt underliga, snudd på värre än de franska =)

Fullt ös i stan har det varit. Trots det träliga vädret. Olika event på kajen 3 kvällar i rad. Torsdag-Rix fm festival, Fredag-Yran, och lördag-Nordic Rock. Jag var dock aldrig på någe själv, hade velat se Johnossi i fredags, men det blev om inte så. Men när det är Yran helg i stan så är det fullt ös, folk överallt. Jätte kul ändå =)

Lördag så var det först jobbet som skulle klaras av. Det var tråkigt som tusan, började dagen med en föning...som tog närmare 50 minuter. Håret vill aldrig torka.. Sen så blev det till att sitta av tiden. Kom dock en drop in, en kille som var hyfsat rädd för mig skulle det visa sig. Sen så fick jag snart gå hem.
Då for jag hem o städade. Vågade inte sätta mig någon längre tid, då det är så hemskt svårt att ta sig upp igen då.
Sen så korkades vinet upp, muiken var bra och samtalen flöt på utan större ansträngning. Sen slogs teven igång...så det var Esc. Tack o lov att det är över för detta år. Undrar just vilket land om vann. Det kanske är bäst att kolla upp det iaf. Måste ju hålla sig uppdaterad

Utgången var trevlig, konstig och underlig. Men mest trevlig.

Och söndagen började ju bra, då det första jag fick höra var Dr. Alban. Vad mer kan man önska? =)

Nu ska jag ta på mig mer passande kläder (kippar mjukibyxorna) ska iväg o äta en alldeles underbar räkmacka nämligen =)

Avslutar helgen med träning, kommer bli en toppen söndag känner jag på mig


Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0