Råtta!!!!

Nej, det var ingen råtta, det var en mus.
Höll på att kliva ihjäl den när jag var på väg hem från jobbet. Såg ut som ett löv, blev lite småskraj när den sprang iväg. Sprang dock inte så långt, stackars mus vad den måste ha tyckt det var kallt. Den kurade då ihop sig ordentligt. Kan ju inte ens föreställa mig hur det ska kännas för en med så tunna ben, när det kändes som att mina skulle frysa fast. 
Men inte mycket man kan göra. Kanske borde sticka den en tröja...men det är ju så illa att jag kan ju inte sticka, så det är ju bara att glömma.
Kanske var en släkting till Musse...vem vet...inte jag.

Mer möss åt folket! (eller inte, dem kan ju ställa till med en del besvär)

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0