Logdans för hela slanten...eller en del av slanten iaf.

Igår var det fredag, då var jag o Hanna iväg och dansade till Zlips. Det var kul, blev dock lite avskräckt från att bugga, det gick bara inte, kunde inte koncentrera mig alls, skrattade mest bara hela tiden. Skulle behöva en alldeles egen lärare i just bugg, någon som känner sig manad? =)
Det gick bättre i foxtrotten, tur för mig det, annars fanns det ju ingen som helst anledning för mig att ens befinna mig där ute i skogen. Kallt som tusan var det dock. Men ett par riktigt mysiga danser blev det, en del obehagliga och en del sjukt tråkiga...men men, det hör väl till det oxå.

Så nästa utflykt för mig o Hanna måste bli Djurmarknaden i Lycksele, jag ska kolla efter höns och hon skulle ha någe stort klövdjur om jag inte minns helt fel. Vi måste ha dem henna hos henne sen, för hos mig får dem ju inte plats, inte en chans. Men vi tror inte hennes hyresvärd skulle ha någe emot om dem gick på gården hans. Ibland är det ju toppen med privata hyreslägenheter =)

Om vi inte tar oss dit så blir det kanske en sväng till Rysk och köpa tvål, en sådan som luktar melon & gurka. Det är en goddoftande tvål det.

Jag skyller alla mina felsägningar i helgen på min tunga, den har fått tuppjuck...måste ha ätit någe som den inte riktigt ville. Inge kul alls, men det hjälpe lite när man ska prata Skelleftemål, för det är visst någe jag oxå måste träna på. Inte sk utan ssssch...ska nog lyckas, någon dag. Skulle vara kul att höra dem där Skellefteborna prata suramål, men det går nog aldrig, eftersom jag inte kan prata så längre själv =)

Sen så har jag ett problem till, utöver Norrländskan och buggen, och det är att jag måste få tag i en låt. sommarens soundtrack, Vi har bara varandra med Di Leva...men jag kan då lova er att den är inte så lätt att få tag på, vill ju inte ha hela skivan, känns lite väl jobbigt..

 

Sen så har jag en till undran över dansen...eller inte själva dansen utan pratet under dansen. Det enklaste vore ju om man pratade som man dansar, det vill säga kind mot kind vilket blir öra mot mun…logiskt. Då är det ju lätt att höra vad den andra säger och så. Men varför envisas vissa med att rygga tillbaka huvudet som för att söka ögonkontakt? Finns ju ingen logik i det alls, dels så är det omöjligt att se någon i ögonen för man är så nära att det bara blir ett enda stort öga, och så hör man inte vad som sägs för man kommer så långt ifrån öronen….

Det var väl det…

 

Så om någon vill lära mig dansa bugg eller lära mig prata riktigt ssssschelleftemål, så tveka inte att höra av er.  =)

 

Nu ska jag äta någe, ska utmana ödet (o tungan) och ta en nektarin. =) Sen så blir det till att kika på fotboll.

 

Puss puss

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0