Allsång, någon?

Kom att tänka på en sak idag när jag, flitig som jag är, gick hem från stan. Gick där och lyssnade på trallvänlig musik. Och fick nästan lust att sjunga med, men det går ju inte. För det första så vet jag att sjunga är inte min grej och för det andra så är jag nog för gammal att gå och sjunga för mig själv. Folk skulle till och med kolla konstigt om dem mötte mig och jag gick och mimade med i låtarna på min Mp3. Men barn dem kan gå och sjunga för sig själva utan att det är det minsta konstigt, det är bara charmigt och mysigt. Men när övergår det från mysigt till mysko? Vilken ålder?

När man kommer in i tonåren så kan det kanske vara tufft att sjunga högt om man är två kompisar, arm i arm, bara man tillhör rätt "gäng". Är man äldre än så, då sjunger man kanske när man är i fyllan o villan. Lite samma sak där kan vara ok att sjunga högt med vänner på väg till krogen, men sjunga när man ensam går hem, då är det bara tragiskt. När man blir äldre så måste man behärska sig och bara sjunga under kontrollerade former. Som på karaoke eller i duschen. Eller varför inte under en Idol audition.

Tänk vilket tralligt samhälle vi kunde ha om alla gick och sjöng för sig själv. Vissa högt och tydligt, andra tyst i huvudet. Visst skulle kanske vara jobbigt också, men ändå.


Idag har jag varit på sen lunch, var mysigt. Finns en risk för att jag kanske pratade lite för mycket. Kom på det när jag gick hem att jag kanske borde ha kastat fram en fråga till eller två. Men det gick nog ganska bra ändå. Får skärpa mig nästa gång. Skulle vara bra för sådana som mig om det fanns något system som pep till i örat eller så när man hade sagt ett visst antal ord i följd, så att man visste att det kanske var dags att tystna och se om den andra hade något att inflika. Men nu när det inte finns något sådant, i alla fall inte vad jag vet om, så får jag helt enkelt försöka skärpa mig. Ska kunna funka det också.


Gick även in på Indiska och köpte lite höstmys, måste ju ha lite sådant hemma nu när hösten är här. Den blir så mycket treligare då. Var även tvungen att införskaffa mig en brandvarnare, dock inte från Indiska. För den jag har är trasig, mitt eget fel, men det är inte så lätt att få ur batteriet med en hand... men tusan så många olika det finns. Billigare och dyrare, men dem ser då lika dana ut allihop. Varför kan dem inte göra dem lite roligare, kanske i andra färger än vitt, kanske till och med sätta dit lite mönster. Men nu har jag en i alla fall.


Imorron ska jag jobba igen, gick bra i måndags, så nu hoppas jag att resten av veckan går lika bra och att handen snart fungerar precis som vanligt igen.


Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0