Frisörpsykologi...



Idag var det mycket ordbajsande och en del gråtande på jobbet. Som tur var så var det inte min kund som grät, utan det var min kollega som fick ta det den här gången. Mycket prat om hur orättvist livet är, hur dem behandlar en på psyket, vilka mediciner hon åt, vilka jobb hon borde ha fått osv. Som tur är så är kunderna sådana här gånger så uppe i sig själva så vi behöver inte säga så mycket, mer än Oj, Ja, Jo, Nej, Tråkigt, Jasså osv.



När denna lipsill är på plats, så har jag en kund som för varje gång ska ha det kortare o kortare i nacken för varje gång, o spara längre o längre på hjässan, vette fasen hur hon kommer se ut om ett par månader. Jag försöker ta det så kort som hon brukar vilja ha det i nacken, men för varje gång så ska det flyttas högre o högre upp. Hon är en sökare, letar fel.



O min jäkla dator fick tuppjuck igår, tog ett tag att fixa, men nu så tror jag att jag löst det. Det lär ju visa sig senare antar jag.



Måste söka fram mina träningskläder, ska på prova på träning imorrn. Ska bli väldigt intressant, vet inte alls hur mycket jag kommer palla, för att inte tala om hur öm jag kommer vara dagen efter. =)



Idag var det en stor dag på jobbet. Fick en ny sax! Har inte fått en sådan sen andra året på gymnasiet, o det börjar ju bli ett tag sen... Den är vass, lite längre än den förra, närmare bestämt 2,5mm..gör större skillnad än vad man kan tro, för fingrarna iaf..



Imorron är jag ledig, sista ordinarie lediga onsdagen... Vet inte vad jag ska göra för att sysselsätta mig under dagen. Ska kanske sy på min kudde jag fick i julklapp, eller göra ljus, någe jag verkligen borde göra är att sy klart min kjol, sätta upp gardinerna. Men vi får se, kanske bara blir en slappar dag med ett stads besök o så träningen då...


Nu ska jag försöka vara trevlig =)


Puss puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0