Blöt, blötare och på cykel i spöregn

Igår var det en tråkig dag, iaf vädermässigt.'
Var uppehåll på morgonen när jag skulle cykla till jobbet, så jag glömde så klart regnjackan.

På jobbet så var det fullfart. Folk passa på att göra bort ärenden när solen inte är framme. Det passar mig bra, då går dagen snabbt. Men det har varit så mycket folk sista tiden, så jag vet inte vem eller vad jag gjort...hmm..låter inge bra det där.

Men när jag arbetat klart för dagen så hade jag tänkt uträtta lite ärenden jag med, men jag ville inte gå ut då det regnade en hel del. Så jag satt kvar på jobbet, åt min matlåda läste den mycket djupa och lärorika tidningen Se o Hör och väntade på att Hanna skulle dyka upp.
Det var nämligen dags för lite träning. Body pump av alla världens påhitt. Vi var lagomt blöta när vi kom dit, tur man skulle byta om till träningskläder. Sen var det operation slutkörning som gällde. Kära någon vad jobbigt det var...märks att jag varit lat och haft annat för mig än hänga på gymmet i sommar.
Det var nästan så att det lockade att komma ut i regnet igen. Så kände jag hela vägen till dörren, men sen så ångrade jag mig. Det regnade betydligt mer nu...hann knappt stänga dörren innan man var helt genom blöt. Men en bra sak är ju att man kan till slut inte bli blötare.
Tog extra lång tid att cykla hem, då det blåste o hade sig. Men till sist kom jag hem och det var skönt vill jag lova =)

När jag skulle cykla till jobbet idag så var himlen klarbå och luften varm. Så jag lämnade regnjackan hemma även idag =)
Men när jag var på väg till jobbet så blev det till att undvika alla sjöar som dykt upp under natten. Och om jag inte såg helt fel så tycket jag att det vakade ganska bra i några av dem =)

Jobbade på som bara tusan. Klippte hit o dit, beställde varor här o där. Sen blev det lunch, tack o lov för det =)
Hanna kom och drog med mig ut i det fina vädret. Köpte med från konsum, tyvärr var det inte riktigt lika gott som sist, men det är väl olika vad dem har. Vi satt i parken o pratade strunt som vanligt. Nä lunchen började ta slut så var jag lite lagomt nervös måste jag ju ändå medge. För idag var dagen då jag skulle förstöra huden på näsan på en tjej. Skjuta henne rätt igenom mjukdelen i näsan. Ge henne ett ärr för livet. Och tro mig, det var inte bara hon som blev skade skjuten, jag får nog men jag med.
Men det gick bra, hon fick lugna mig och berätta att det skulle nog gå bara bra. Inget farligt alls, hon var redo....kändes lite fel. Borde det inte vara jag som lugnar och har mig?
Men det gick bra...eller så bra det nu kan gå när man ska göra ett hål i näsan på någon.
Nästa gång är det som på riktigt...denna gång var ju bara på test. Fast på riktigt, men ändå inte....
Känner mig ändå nöjd, då näsan satt kvar sin plats när jag var klar =)

Imorrn är det äntligen fredag. Då blir det jobba jobba jobba o sen popcorn, popcorn popcorn... o troligen bio =)


Puss puss på näsan (kändes passande idag)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0