Renar, älgar o Älvdans

Varning!
Har en känsla av att det kommer bli ett osammanhängande inlägg, men det lär väl visa sig när jag skrivit färdigt. Men passa på att varna, så min rygg är fri.

Var på dans i fredags, så börjar väl där.
Jag o Hanna pimplade kaffe på min balkong o surrade en del innan vi for iväg.
Jag körde, inte lätt alla gånger då solen ville ligga mitt i ögonen på mig. Tur jag hade kommit ihåg solbrillorna.
Vi kom dit lite sent, det var nog mest mitt fel, då jag aldrig blev klar hemma. Men det var ändå inte så mycket folk när vi kom, men det fylldes på under kvällen och avtog framåt morgonen...
Mycket dans, mycket bra dans. En del tråkiga, vissa lite obehagliga.
Men jag hade bestämt mig innan att om en viss person skulle bjuda upp så skulle jag tacka nej. Jag vet att det är ett stort AJA BAJA. Men det kan inte hjälpas alla gånger, den här personen gör så jag ryser, på ett obehagligt sätt.  O jag står mycket hellre än dansar med honom. Han är hemskt obehaglig.
Tycker nästan man kan se det som en tjänst för honom...för jag skulle då inte vilja dansa med någon som jag framkallade rysningar av obehag och sura uppstötningar för.

Sen när vi tar en fika paus, så får vi sällskap av Tobbe, och då berättar jag för Hanna att jag höll mitt löfte till mig själv, o tackade nej. O då ger Tobbe mig dåligt samvete, o säger att man får ju inte säga nej. O så obehaglig kan han väl ändå inte vara..... Så jag är visst en dålig människa... Får se hur jag gör nästa gång.

Hanna hade otur o dansade linnet av sig (ja, inte bokstavligen så klart) Så hon fick studera folk sista tiden, förlåt, men jag ville inte avsuta kvällen med den där tråkiga dansen med "tuppen".

När vi skulle åka hem så var det Älvdans på åkrarna och så låg solen i ögonhöjd igen... vette tusan hur det kunde gå till, men men. O så fick jag veta att vi är i norr. Helt plötsligt stod det 3 renar mitt på vägen (jag har endast sett dem i diket förr, inte mitt på vägen) O dem var inte så hariga som rådjur oftast är, utan dem strosade runt där i godan ro. När vi passerat dem, så dök det upp 2 älgar efter vägen. Så vi fick en nära djuren upplevelse när vi åkte hem. Inte illa alls =)

Var seg hala dagen igår, så blidde inte mycket vettigt gjort. Men fick ändå lördags känslor. För jag o Hanna hade en riktig lyxkväll, köpte med mat hem till mig. O nej, inte nå träligt som pizza eller så, utan god mat =) O så blev det vin till det, var ju ändå lördag.
Film, chips ocn nötter fick bli den perfekta avslutningen på kvällen. Vi prövade ugnsbakade chips...men nej, det var ingen hit. Däremot var nötterna goda. Är någe visst med chilinötter o rödvin.=)

Idag så var tanken att det skulle bli sol o bad...men tyvärr så är vädergudarna inte riktigt snälla idag. Tråkigt.
Hade ju blivit lovad värmebölja med 33 grader o allt. Men tji fick vi.
Så jag tvättar för snart ska jag ju packa...igen. Känns inte som att jag gjort mycket annat den sista tiden.

Veckan ser ut att bli fullbokad, kul. Men vet inte hur jag ska orka ta mig till jobbet, är spyless på det stället just nu. Men är väl extra jobbigt just för att det är så nära semestern.

Och bara så ni vet så kan man ha pärlsocker i teet, om man inte skulle råka ha strösocker hemma.

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0