Helgfunderingar

 
Håller så smått på att förbereda mig för besök. Har fått beställning på dammsugare, så idag har jag fixat sockerkakan o så kanske det blir dammsugare imorrn. Beror lite på hur händerna o fingrarna känns. Är svälld som tusan på ett finger, hoppas det lägger sig snart för det är inte skönt, inte det minsta det kan jag lova.
Denna helg är det 6 månader sedan jag kände av värken första gången...börjar vara ett tag.
Har ätit kortison i 6 veckor nu, känns som en hel evighet...o då tänker jag att det är precis lika länge som jag ska vara ute på äventyr i vinter. =)
 
Fick en blomma (bambu) av mina föräldrar när jag flyttade till umeå (för åtta år sedan)
Har försvunnit lite "stammar" från den genom åren. Har sagt att när den dör så måste det vara ett tecken på att jag ska ta mig vidare, lämna umeå.
 
Har trott det är mitt öde som talat till mig:
 
Lite suddig men ni ser nog att den är ganska så kal.
 
Så då borde det vara dags för mig att söka mig bort börja om på nytt.
Min fråga är bara hur jag ska tolka detta:
 
Ett ödets nyck?
Kommer det hända något som får mig att stanna kvar? Eller ger mig plantan lite mer tid att bestämma mig?
Spännande, eler hur? =)
 
Praktiskt att låta en planta styra ens framtid, kan jag rekomendera =)
 
Puss puss
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0