Semlor!!!!

Mmm...semlor!
Eftersom jag inga lär äta idag, så förväntar jag mig att ni äter några extra för mig?!
Brödet ska vara fluffigt (fast inte alltför luftigt), med en framträdande smak av kardemumma. Det får inte vara för mycket bröd, men heller inte för lite, utan alldeles, alldeles lagom!
Mandelmassan ska vara mer krämig än rinnande, absolut inte torr o grynig! Den får gärna ha lite bitar av mandel i sig, så att det blir som lite motstånd.
Grädden ska vara fluffig o givetvis äkta. Inget smaklöst fluff. O av den så måste det vara lagom, hellre för lite än för mycket, men helst alldeles lagom mycket =)
Locket ska vara tunt, o inte för litet o på det så ska det vara florsocker som yr all världens väg! =)
(Funkar även mycket bra med en "ettan semla")
 
 
Litar på att ni fixar detta nu! =)
Smaklig dag!!
 
Puss puss

Kommentarer
Postat av: Drini

är du säker på att det heter Ett ettan semla?

Svar: Haha, o det är det slarvfelet som du väljer att kommentera....alla andra då?
Tea

2013-02-16 @ 12:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0