Hur ska man göra...ni som vet.

Året har gått hemskt fort. Hänt ganska mycket. Känner att jag behöver få ur mej lite av allt. Då passar det ju bra att uppdatera bloggen.

Året började bra, lugn nyårsafton. Blev sambo precis där oxå...dock bara tillfälligt. Men det gick bättre än vad ja trott.. Blev oxå ganska så mycket längre än vad jag trott..men det gick över mina förväntningar. Struligare nu när hon flyttat (var en kompis som bodde här när hon var bostadslös) tror hon blev ganska så sur på mig, när jag sa att jag ville ha lite betalt för dem extra utgifterna..vilket jag tycker mej ha rätt till..men tydligen tycker inte hon att hon är skyldig mej någe. Men men...får se hur detta slutar. Hoppas då på det bästa.

Sen så har jag hunnit fylla år oxå. Inget besök hemifrån i år, men blev riktigt firad av mina vänner istället. På morronen dök det upp 2 stycken o överraskade mej totalt, hade jag då aldrig kunnat tro. Bjöd hem dem på kvällen sen o fixade fika. Så det blev lyckat. Chefen hade med sej en tårta o en present, ett fat hon gjort själv, riktigt snyggt o så hemmagjort godis. Tror det var mozartkulor. Goda. O så kom kollegan o vännen till jobbet med fika o paket. Kul kul. O en hel massa kort o telefonsamtal. Plus att jag fick hämta ut ett stort o tungt paket på posten. Så det blev en kalas bra födelsedag iaf =)

Så blev det fest på lördagen efter jag fyllt. Trodde inte det skulle bli så mycket folk, hade inte sagt till alla att ja fyllt så dem skulle börja släpa med sej nå paket. Utan det var en helt vanlig fest. Hade kanske räknat med en 4-5 personer, men det slutade med att vi var 12 stycken hemma hos mej, vilket är en hel del, med tanke på lägenhetens storlek. Kul kul. Utgång senare. Blev oxå kul, träffade en snubbe o så träffade jag en av mina favvo kunder, som bjöd mej på inflyttningsfest helgen där på. Skojsigt =)
Blev en kul helg överlag =)

Sen blev det jobba. På torsdagen skulle ett par vänner gå på en avslutnings sittning, dem slutade på fredagen. Och jag stog uppskriven på eftersläppet. Fixade dem i håret innan, sen åkte ja hem. Hade nästan tänkt stanna hemma, för jag mådde inge vidare alls. Men så tänkte jag om och tog på mej klänningen (var ju en sittning ändå) och så for jag iväg. Knäppt att åka bussen vid halv elva en torsdag och vara så uppfixad..men men. Den första jag träffar på när jag kommer till eftersläppet är kunden som bjudit mej på inflyttningsfest. Han börjar prata o vi har det riktigt trevlig, han tar mitt nummer så han ska kunna höra av sej senare med adressen o så. Det blev en trevlig kväll, fastän lite seg till o från. Kände ju ganska många o det var ju kul. Gick hem mitt i natten, för bussarna hade ju slutat gå, o min "sambo" hade inga pengar över. Men det gick bra.

Sen blev det ju fredag o så var det till att gå upp tidigt o tvätta, var lite segt måste jag ju medge. Men det gick. O det var riktigt trevligt. Var som en vårdag ute. Solen sken, fåglarna kvittarade o det fanns vissa fläckar som var helt torra på gatan =)
Sen en promenad ner på stan o fika med sambons familj, innan dem tog henne med sej o for iväg söderöver. Så var jag solo igen. Både skönt o lite små trisst. Gick en sväng på stan, innan jag gick o hälsade på en vän på jobbet. Tog bussen hem o kikade på p3 guldgalan. Ingen adress hade jag fått ännu o festen skulle vara på lördagen.
Så blev det lördag och jag gjorde inte så mycket. Fick heller inte någon adress till någon inflyttnings fest. Hade väl aldrig riktigt trott det, men man kan ju undra. Bjuda någon 2 ggr o inte mena allvar..är inte det lite skumt. Fanns ju ingen anledning att bjuda mej från början...egentligen..men men

Så jobba jobba jobba...o städa en hel del, på jobbet alltså. lite lite kunder ibland. Bio o mat. O så idag, 11 månader innan jul, så var det så fullt upp. O hade en annan favvo kund. Om än ganska så ny, i slutet av dagen. trevligt trevligt. Hade kanske hoppats på nå mer, men men.....vette tusan hur jag ska ta mej till för att få som jag vill

Nyårslöfte 2008:
Ta för mej, stå på mej o säga nej!

Varken mer eller mindre.


Puss puss alla söta!

Trackback
RSS 2.0