Helgen

Jag börjar väl med att återberätta fredagen lite granna. Jag ilade hem från jobbet..fixade och donade. Sen när Hanna kom så drack vi lite glögg, åt peppakaksliknande saker och någon knäck..eller var det kola kanske… Sen så åkte vi iväg på dans.

Första dansen blev med glo-gubben. Inte det roligaste, men då hade jag ju som det gjort sen iaf.  Sen blev det en hel massa olika folk, och då också en hel massa olika dansstilar. Skrattade en hel del, blev nästan strypt vissa gånger och ibland var det pingvinaxlar… Men men, det var en kul och trevlig kväll, inte den bästa kanske,, men helt godkänd iaf.

 Var inge trött när jag kom hem. För mycket energi i kroppen och tankar i huvudet. Kollade lite på tv, musikhjälpen. Pallrade mig i säng ganska så sent.

 

Lördagen blev hyfsat stressig. Ner på stan, införskaffa present/julklapp till chefen och lite andra ärenden. Sen buss hem, ungefär en timme innan det var dags att springa till bussen igen. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt, iaf inte med håret mitt, men det fick helt enkelt duga. Packa ner lite saker och så ila vidare. Buss ner på stan, kolla så allt stod till mer Marlén, sen kliva ombord på nästa buss.

När vi kom fram så var det mat, mat och mera mat.

Fixa musik i en spellista som fick det fina namnet Elefant.

Fick en bakelse av chefen i julklapp, det var en läppglans i en bakelseburk. Söt var den. Vi ska få en julbonus istället för klapp. Det lät inte helt fel, spännande att se vad det blir för bonus =)

 Men det var ett villkor….ville vi ha våran julklapp så skulle Chefen få gå som lärling hos oss… Klart hon kan få göra det..men jag tror inte jag är någon bra lärare. Borde vara obligatoriskt med en kurs för att man ska få ta en lärling under sina vingar. Tur vi är 2 handledare iaf. Men jag känner mig nervös, stressad och någe mer som jag inte kan sätta fingret på. Men hon trodde vi skulle klara det, iaf så sa hon det när jag frågade.

Hur lägger man upp någe sådant? I vilken ända ska man börja? Är ju så mycket, blir lätt rörigt… Vi får väl sätta oss ner alla tre och försöka komma på ett schema eller dyligt. Så vi vet hur vi ska lägga upp det hela. Läskigt bara att tänka på det…

 Sen så for vi iväg på en fest, hos Chefens andra kollegor. Hann inte vara där så länge innan vi åkte ner på stan. Scharinska blev det, mycket folk. Satt och kollade på Kockklädda personer, volymasterkillar och massa annat folk o fä. Pratade om korvkjolar, bordeller och chefen fick gå under namnet Börsen. Jaja, skrattade så man kiknade stundtals =)

 Marlén lämnade oss på stan, jag följde med Börsen hem en sväng och åt lite rester, men vi blev ganska snart utkastade…=)

 Jag undrar hur folk tänker när dem ska försöka para ihop en med folk. ”ja, men är inte han någe för dig?” Oftast förstår man inte alls hur dem kan tro någe sådant? Eller är det den känslan dem får… Oftast är det ju bara skrattretande. Jaja…jag säger då det.
När jag ska klara mig på egen hand och inte bli ihoptussad med någon så är jag lite av en gubbmagnet, så borde kanske lyssna mer på min omgivning iaf…

 

 Kändes hemskt tomt när jag vaknade (hemskt sent) tog ett tag innan jag kom på varför. Men har sett fram emot denna helgen och nu är den över…känns tomt. Kändes lite som ett avslut… vet inte varför…men känns inge bra

 

Idag har jag tvättat.

 

Hur kan man glömma en matta i tvättstugan? Okey strumpor, det kan jag förstå..men en hel matta. Borde man ju inte kunna missa…men uppenbarligen så kan man det =)

 

 Mycket text, mycket svammel. Precis som det ska vara =)

 Massa julpussar

 Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0