Jobbtrött

Man kan ju vara skoltrött, så då måste man ju kunna vara jobbtrött oxå?!
Fördelen med att vara skoltrött är väl att man ändå är ledig ganska mycket, om man tänker efter. Och så är ju studietiden en ganska liten del av ens liv, om man tänker efter. Jobbet (vilket jag är glad att jag har) får man dras med aningens längre.
Min jobbtrötthet har så klart att göra med att jag bara går och väntar på min semester. Men det är så jobbigt att gå till jobbet varje dag och känna att man inte har någon energi alls. Att man helst bara vill sitta och stirra in i väggen hela dagen...fast man vet att dagen går så otroligt mycket fortare om man har något att göra.
Ja, jag vet. Jag ska vara glad att jag har någon semester överhuvudtaget, men det spelar som ingen roll att tänka så när allt känns så segt och trisst.

Helgen var skoj. Först blev det mat och kaffe och glass i fredags, i strålande sol och med underbara vänner. Kunde ju inte varit en bättre start på helgen. På lördagen var det dags för äventyr. Norrbyskär stod på schemat. Vi blev dubbelt så många som planerat. Kom fram i sista stund, hann dock gott i väl med båten. Sen så strosade vi runt, åt korv/hamburgare....lite osäkert vad det var vi tröck i oss. Men det var goda pommes =)
Sem så hann vi med en glass innan vi tog båten tillbaka. Stämningen var väl inte på topp kanske, vet egentligen inte alls varför det blev så...var ju trevligt och så, men det var kanske lite prestationsångest som spökade...knasigt.

Kvällen och natten spenderades med Hanna. Vi började med förfest hemma hos henne. Sen så slutade vi på Rex. Fullt ös var det där till ett band som spelade Michael Jacksson, dem var riktigt bra. En bra kväll o natt blev det.

Söndagen var mest en slappar dag, fram till tre, då jag tog mig i kragen och gjorde allt. Slutade så klart med att jag fick stressa halvt ihjäl mig och blev sen till mötet utanför Ica nära. Men men... Dem stod då snällt och väntade på mig =) Hyrde film, Changeling, den var bra, lite läng men bra. Hade bakat en kaka oxå, den var inte så tokig den heller =)

Nu håller jag på och tvättar. Så måste snart ut i detta regn och fixa o dona med tvätten, skoj skoj.

Energisnåla kramar och pussar.

Puss åuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0