Suring

Idag har jag då varit en riktig Suring o inte bara en Surabo. Jag har varit så sur att folk i min närhet fått surauppstötningar! Och då är det illa vill jag lova.
Men eftersom jag varit på jobbet största delen utan dagen så har jag gjort mitt bästa för att bita ihop. Första kunden gick bara bra, hon är trevig och rar. Sen så kom nästa kund, och det gjorde inte mitt humör någe bättre alls. Hon ställer sig utanför dörren och stirrar in och ser sur ut och tycker att det räcker som teckan för att vi ska förstå att det är dags för oss att släppa allt vi gör och komma o öppna dörren så hon kan släpa sig in. Och när hon sen  får sätta sig så säger hon "Jag ville att hon ska klippa mig" och pekar på min kollega och ser sur och tvär ut., (skoj, jätte skoj.) Då svarar jag att det måste hon säga när hon bokar tid för annars kan vi inte veta. Då säger hon "Jaha, och vad heter hon då" Som att hur tusan skulle hon kunna veta vad vi heter, är det inte vi som borde ha koll på att vem hon vill gå till.
Jag ville bara skrika o slåss. Och så där fortsatte det i stort sett hela dagen. En kund ifrågasatte till och med min kunskap i när jag senast var hemma i Sura. " Du var nere i valborg och till Flygare" Nej , jag var aldrig nere till valborg, svarar jag. Jag jobbade då, men jag var ner i Stockholm helgen innan. "Ja, du har kanske rätt". Vad då kanske??! Klart jag har rätt, nog har jag väl ändå så pass koll att jag vet när jag varit hemma. Men som tur är så hade jag ett par rara kunder oxå.

Och mitt humör blev betydligt ljusare när jag hittade ett grönt kuvert med mitt namn påi min handväska, med ett jätte fint kort av en groda och en fin text. =) Det gjorde min dag, är i stort sett bara det som fått mig att le idag, på riktigt alltså. Man då ville jag ju ge något igen oxå, så jag gick ut o köpte ett kilo ecologisk spaghetti, för det skulle vara det finaset dem hade. =) Inget säger väl mer än ett helt kilo Spaghetti...eller?? =)
Men jag tror mitt meddelande gick fram, undrar bara om hon hittade den när hon kom hem eller redan på jobbet....påsen blev ju ganska mycket tyngre. =)

Kul att komma hem en sväng till Sura. Nu så ska jag sova, så hoppas jag att solen skiner när jag vaknar!

Sura och tvära pussar till er.
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0