Vad ingår i frisöryrket, egentligen??

Lättretlig har jag varit sista tiden, tror det beror på att jag är så trött. Vilket jag tror beror på att jag eventuellt har en förkylning på gång. Jaja...inte det jag skulle beklaga mig över, utan det att jag undrar hur folk tänker.
Jag trodde att mitt jobb gick ut på att göra folk fina i håret. Men denna vecka har det varit mycket assisterande till kunder som inte kan själv. Lyfta dem upp ur stolar, se till att dem inte faller, ta på dem kläderna, folja dem ut till bilen, se till att dem inte går bort sig. Allt detta o mer begär deras anhöriga eller personalen på deras boende att vi ska göra. Men hur ska vi ha tid till det? Vi har ju andra kunder, inte bara dem. Och vad skulle hända om dem föll, gick bort sig? Då skulle det ju vara vårat fel, iaf enligt deras anhöriga, för dem hade ju sagt åt oss att det inte fick hända...
Blir lite fundersam bara...folk är så uppe i sitt att dem inte ens har tid för sina anhöriga när dem behöver dem..utan dem tycker det känns mer rätt att be deras frisör göra det.
Säger då det.

Imorrn är det äntligen fredag! Som jag har väntat.
Eventuellt foto på jobbet, o det är ju mindre kul.

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0