Massor med Kanel...men ingen deg

När det blivit stökigt till tusan, då är det lätt att man ger upp. Kan ju inte bli så mycket värre, men ska det blir lite bättre så får man ju ligga i, och hur jobbigt låter inte det?

Jag borde tvätta mina fönster, ja det är inte riktigt årstiden för det, men man ser snart inte ut längre. Men det får bli en dag då det inte regnar, annars känns det ju som att det är helt bortkastat, om dem inte ens kan få vara rena o fina i några minuter. Köpt nya gardiner oxå, världens finaste. Ska bara klippa o fålla, så kan jag hänga upp dem =) Kommer bli så fint. Jag har jätte många fina gardiner men på tok för få fönster, detta leder till att jag får byta ofta, men det är ju bara trevligt. En liten förändring som ger rummet en helt ny känsla.

Såg just att det var kanelbullens dag idag, jag har ingen kanelbulle, och inte som helst planer på att gå ut för att införskaffa någon sådan. Känner att jag får lite dåligt samvete som inte tar denna dag på allvar, kanelbullen har ju sällan gjort mig någe illa. Tvärtom, den har ju varit med och firat i stort sett alla mina stora dagar, och så kan jag inte ens bry mig så mycket som att äta en på dennes dag. Skäms det är vad jag gör!
Men om äter en kaka kanske det funkar lika bra..om jag tänker väldigt intensivt på en kanelbulle, så kanske den till o med kan smaka som en...eller det kanske är bättre att strö lite kanel på en bröd bit eller så...Får se, ska försöka gottgöra alla kanelbullar där ute.

Jag längtar ju mer till fettisdagen, det är en riktig dag som är värd att firas. Ja menar, kanelbullar äter man ju i stort sett året runt. Inte bara under en viss period. Jo, jag vet att man kan äta semlor när som oxå, men det gör man ju ändå inte. Skulle ju ändå bli lite förvånad om någon bjöd mig på det kring midsommar...
Men inge ont om kanelbullar, dem är ju ruggigt goda, råkar bara vara så att jag inte har någon sådan hemma just idag...kanske skulle kunna kombineras på någe sätt..kanelsemlor....=)

Igår jobbade jag, drog in några "långsjalar" inte illa. Fullt upp var det. Mest bara trevliga kunder, så ska inte klaga. Vet nu oxå att det inte är samma person, utan 2 olika. Vilket var skönt att få reda på, samtidigt som det känns lite tråkigt. Jaja, det där är inte logiskt för någon annan än mig själv, men tur för mig att jag iaf förstår precis vad jag menar =)

Har fått möjlighet att lära känna mig själv i helgen, tror inte jag känner mig riktigt nöjd...Men det beror kanske bara på omständigheterna. Får då hoppas det, för om den här personen jag var på väg att lära känna i helgen öär mitt nya jag, så kommer mitt nuvarande jag att springa och gömma mig...och det vore hemskt tråkigt. Ska skrämma bort den personen som tittade fram i helgen och locka fram någon annan =)
Nej då, jag är inte kluven, som person...inte alls. =)

Nu ska jag dricka kaffe....kanske skumma mjölk o strö på kanel...det skulle jag ju kunna göra =)

Massa kaneliga pussar!

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0