Så kan det gå.

Då blev man hungrig

 

Sugen på spagetti och köttfärssås, tinade köttfärs…trodde jag ja. Men det visade sig vara lövbit… När mamma var här så gjorde hon i ordning, och frös in massa mat åt mig. Så det jag trodde var köttfärs var visst inte det =)

Jaha, då fick jag improvisera istället.. Kokosmjölk hittade jag i ett skåp, stora vitabönor i samma skåp. I kylen fanns det buljong och morötter, och vitlök så klart =)

Första tanken var att det fick bli en gryta av någe slag, men sen ändrade jag mig. Så det fick bli en soppa av någe slag. Luktar gott och smakade gott när jag provsmakade. Så det blir spännande =)

                                                                                     

Imorrn blir det kanske intervju…. Och som om det inte vore nog så ska vi ha en elev också. Hoppas den är åtminstone lite intresserad av vårat yrke iaf. Man kan aldrig vara säker med dem där. =) Men jag kanske är matförgiftad efter dagens hopkok o då slipper jag ju dem problemen =)

 

Dags att äta.  Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0