Bratislava dag 3

Detta inlägg blir bra mycket kortare än det förra, det kan jag då lova. =)

När jag vaknade så var jag ganska så arg på Hanna, hade drömt att hon var väldigt dum och känslan satt kvar när jag vaknade. =) Vi klev upp nio, så kan ju ha varit lite sur för att jag inte fått sova så länge.
Vi käkade frulle, slappade lite på rummet innan vi gick ut och handlande, frukt, chips och handdukar. 
Vi är på väg till en sjö, vi vill bada. Vi åkte spårvagn, blev lite oroliga ett tag, då vi inte visste riktigt vart vi skulle kliva av, men vi skulle till sista stoppet visade det sig. När vi klev av spårvagnen så gjorde vi som vi gör, följde strömmen, kom på så sätt snabbt och smidigt fram till badplatsen. Betalde och klev in, var ett ganska så stort område. Hittade till sjön, solade, badade, spanade på folk. Kikade på svanarna som gled förbi titt som tätt.

Lunch blev ketchup med pommes. Sjukt mycket ketchup var det, gick inte att äta upp pommesen.

Efter 4,5 timmar så var vi less, då tog vi spårvagnen tillbaka, listade aldrig ut hur man fick stopp på den så vi åkte en hållplats för långt, men det var inte så långt att gå till hotellet därifrån.

Vi duschade och gjorde oss redo att gå ut på stan. Idag åt vi på ett ställe i gamla stanb, fick förrätt, tomat och oliv på brödbit, det var gott. Hann dock inte äta upp den innan dem kom in med huvudrätten, kyckling med pommes och ädelostsås, gott.  Och så lite rödvin på det =) Tiramisu till efterrätt, det var bara det dem kunde erbjuda...det var gott.

Vandrarde runt lite innan vi gick hem för att sova. Tidig kväll, kom hem vid tolv.

Det var dag 3, då är det bara en dag kvar att skriva om. =)

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0