Min söndag.

Jaha...då ska ni få höra. En av alla dessa söndagar. Gjort ungefär lika mycket, eller snarare lite som vanligt.
Idag vaknade jag ganska sent, kände efter och hittade ingen ork..hör som söndagar till.

Åt en god frukost framför tv:n...sen så gick jag ut en sväng på balkongen och läste lite..var väldigt fint väder.

Glass var tanken att jag skulle göra idag. Det är ett himla jobb, man ska vispa, blanda, koka, röra, mixa och frysa. Gick jätte bra till en början, sen vette tusan vad som hände. Men jag lyckades lösa de på någe sätt. bokstavlingen lösa =) Sen så var massan klar, såg precis ut som beanésås... kommer nog dröja ett tag innan jag vägar pröva den glassen. Får bjuda någon lämplig försöksperson på provsmakning, har en i tankarna =) Så får vi förgifta oss båda två =)

Då var det ju bara en fråga kvar, vad gör man med äggvitor från 11 ägg...jo, man gör maräng så klart. Orkade dock bara göra en plåt, för det tar ganska så lång tid. Inte att fixa smeten o så, men för dem att bli klara i ugnen. Men dem blev då bra iaf, och goda.

Sen så fick jag ju främmande oxå. Promme i regn, te med spill och frasiga maränger. en toppen avslutning på en dag full av vispande.

Imorrn blir en spännande dag =)

Smetiga pussar, Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0