Är inte helt handlingsförlamad, men behöver inte kunna allt

Jag måste lära mig att inte ta det som kritik när någon erbjuder sig att hjälpa mig.

-Har du nån lampa hemma så kan jag byta den åt dig (som om jag inte skulle kunna byta en lampa själv)
-Jag kan ju fixa cykeln åt dig om du vill(jag klarar väl av att fixa min punka själv)
-Beskriv problemet så kan jag säkert hjälpa dig (tror du inte jag redan vet problemet o att det inte går att fixa?)
-Ge mig en skruvmejsel då ska jag sätta ihop den åt dig (kan jag göra själv)

Tror jag är som ett barn, KAN SJÄLV!!!

Men jag vill ju gärna ha hjälp ibland, men blir stött när folk får det att låta som om jag inte skulle kunna klara av det själv. Är den där hemska stoltheten. Jaja, ska svara på den hjälp jag blivit erbjuden nu på ett vänligt sätt. Och så ska jag jobba på att inte missuppfatta vad folk menar. Är ju bara vänliga, inte nedlåtande.

Jaja...massa pussar från en fruktansvärt stolt Tea som KAN SJÄLV!!! =)

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0