Nyårskrönika

 

En liten sammanfattning av kära gamla 2009.

 

Jag har gjort en liten koll i min kalender och kom bland annat fram till följande:

 

  • Utgång i snitt varannan vecka.
  • Varit ute på dans ungefär var femte vecka
  • Suttit i en flygplans stol 19 gånger
  • 11 kvällar i en biosalong
  • Färgat håret ungefär varannan månad
  • Sytt 3 kjolar
  • Fått en ny chef
  • Börjat träna
  • Ätit surströmming för fösta gången
  • Skrattat åt Betnér
  • Sett en hög med bra artister/band, minns bäst Laleh, The Hives, Maia och Deportees
  • Varit på en del resor, mer eller mindrelånga. Bland annat till Sundsvall, Skellefteå, Lycksele, Stockholm, Riga, Bratislava.
  • Träffat en massa trevliga och knasiga människor

 

 

Måste säg att jag gillade 2009, känns sorgligt att behöva lämna det efter sig.

 

Nyårsafton var trevlig. Var lite off till en början, men det gav med sig ganska snart.

Maten var grymt god och vi måste vara någe av talanger när det gäller att båda handla ingredienser och laga mat. Det blev hemskt billigt tycker jag och gick väldigt smärtfritt att tillreda.

 

Förrätt: Fetaostsoppa med vitlöksbröd

Huvudrätt: Fläskfilé med stekta morötter och potatisar, sallad, pepparsås & Chilibeané

Efterrätt: Hmm…ja, vet inte vad den heter. Men god var den även om konsistensen blev som den blev =)

Sen blev det utgång, raketer och en massa ögon överallt. Var lite som en magnet, inge jag är van vid, men kul var det. Fast vissa personer är inte vidare bra att läsa av kroppsspråk. Min egen lilla stalker var där, kallade mig bland annat för Drottning Silvia…hmm…

Var som i centrum hela kvällen, men när vi gick där ifrån så kändes det hemskt. Kände mig så ensam, nedstämd och ledsen. Vad spelar en massa ögonkast för roll? Det ger kanske en tillfällig egokick men så mycket mer ger det inte…

 

Jag känner mig tragisk, försöker ta mig i kragen och rycka upp mig, men idag går det bara inte.

Bra början på det nya året....

 

Acceptera mitt öde… jovisst. Det är inte de lättaste vill jag lova. Jag önskar jag hade mer makt över mitt öde. Men ödet är tanken att jag ska skriva om en annan gång och inte nu.

 

Nytt år nya tårar…Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0