Stripping, svett och hål i taket.

Japp, tro det eller ej, men jag ska få med allt i rubriker i ett o samma inlägg. Det handlar till och med om samma dag, nämligen idag.

Men jag börja berätta om en väldigt mysig kväll. Igårkväll var en riktigt bra kväll. Trevligt sällskap, grymt god mat. Kvällen avslutades med kaffe o kaka, för att fira. För nu är en resa til Cypern bokad! Ska bli så kul.
Sen så ska jag göra mitt yttersta för att undvika att få folk att skratta när dem har något i munnen. Ursäkta =)

Jag tror jag snart måste göra en ansiktslyftning, eller iaf börja med botox. Fick en fråga igår, en fråga om jag hade barn som spelade fotboll.....det går snabbt utför med mig. Nyss var dem inte ens i skolåldern, o nu har dem visst börjat med fotboll. Jag vet inte vad jag ska tro. Är jag typ världens mest glömska mamma? Eller har mina föräldrar ljugit för mig om vilket år jag kom till världen?

Idag var det en dag på jobbet som gällde. Började bra, men sen insåg jag att lunchen kunde jag glömma..eller iaf stora delar av den. Men då går chefen min och köper lunch åt mig. Macka o milkshake, inte alla som har sådan service på jobbet =)

Sen kom den ena konstiga kunden efter den andra.

Den första har inte tvättat håret på 3 veckor, och som ni då kan förstå så är doften inte den mest angenäma... Men det gick ganska bra idag, fick bara lite surauppstötningar och en lättare allergisk reaktion.
Nästa kund är tack o lov helt normal. Men sen vet jag inte vad det är som kommer in genom dörren.
Först kommer det en ensam liten kille o vill låna våran telefon, när jag frågar om han fick fatt dem han sökte så svarade han att han hade ringt sin pappa som skulle klippa sig....vilket var för 10 minuter sedan (vilket jag så klart inte sa) Efter ett par minuter kommer pappan in glidandes...det första han säger är att håret ska tvättas...jaha. När jag går för att hämta en kappa, så tar han av sig linnet. Hade väl varit ok om han hade haft något att visa upp, men det enda som fanns var en gigantisk ölkagge och några bleka tatueringar. (inte för att jag kollade efter så noga, men det var svårt att unvika just detta) Sen skulle han ha världens konstigaste o fulaste frisyr. Tror han var påverkad av något för han sov mest hela tiden och var allmänt borta. Undrar just vad han kommer tycka om sin nya frisyr när han nyktrat till. Trodde ett tag att han tänkt smita från betalningen då han gick ut och pratade i mobilen.. Men hans son var kvar hos oss o levde om, tjatade på mig om jag tog hål i öronen, lekte med våra saker, fast jag försökte säga åt han att låta bli. (pappan sa inget alls)
Men till sist så kom pappan tillbaka o betalde och efter ett tag så lämnade dem oss, tack o lov för det.

Min sista kund var en engelskman...det är nog jobbigt att prata engeska som det är, men när man ska göra det med någon från england så blir det genast lite värre..
Men det var inget fel på han som kund iaf.

När jag sen fick lämna jobbet handlade jag och for hem och slog ihop en superb middag. Och jag kan lova, jag överdriver inte, den var sjukt god =)

Men det som gjorde mig fundersam när jag kom hem var det som låg på sängen min. Och hålet i taket som det lämnat efter sig. Mitt utsug har valt att lämna sin plats i taket och göra ett besök i min säng. Jag fick inte dit det själv så ska maila hyresvärden nu och vänligt med bestämt meddela att jag inte vill ha ett gigantiskt hål i taket.

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0