Tankar, mina eller inte?

Man vill gärna tro att man har makten över sina egna tankar. Men så själv klart är det ändå inte. Man blir ju påverkad hela tiden, jämt o alltid. O det finns dem som gör allt för att få makten över dina tankar.
Kusligt, eller hur?

Fick en bok i julklapp, en bok om påverkan. Den är intressant, väldigt. Kollade lite på youtube, för han nämner ofta ett program han gjorde där (se redan styrd) Jag tappar ord, vet inte alls vad jag ska säga. Men om ni känner för att kika, gå till youtube och sök på Hjärnstorm o testet med läsken. Hur kan men bli så styrd....säger då det.

Läser boken på jobbet, när det är lite kunder. Färger former och mänskligt beteende är farliga saker. Iaf när det gäller att bli styrd i hur man agerar. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta, men det ska jag nog bespara er. Tyvärr är det inte lika enkelt för andra att komma undan, stackars Marlén blir ju bombarderad av massa saker jag läser om. Inte för att mina återberättelser alls är så bra. Men jag får väl hoppas hon har tålamod med mig =) Jag blir bara så fängslad och häpen. Även om man är medveten om saker o ting, så vet man inte alltid hur o varför. Jaja, ska sluta mala på om det där. Men bli inte förvånade om jag någon gång får er att göra saker som ni inte alls vet varför ni gjorde, eller säga saker ni inte alls hade tänkt. Då kanske jag har lärt mig så mycket så jag är där inne o styr =)


Vi har ju råkat ut för ett bluff företag på salongen. Fått en räkning på någe vi inte beställt och nu senast var det ett hot om inkasso om vi inte betalade.
Man blir så arg, varför lura folk o ha sig. (när man uppenbarligen kan få folk att göra som man vill ändå)
Får se vad detta ska sluta. Men stod ett tips i ett informationsblad idag. "Svara aldrig ja i telefonen, då folk kan klippa in det i en inspelning senare"
Visst, men hur fasen ska man undvika att svara ja? Kan ställa lite frågor vi brukar få i luren, så kan ju ni höra av er med allternativa svar- Men kon ihåg att vi har ett service yrke o måste nästan svara artigt o glatt.

-Har jag kommit till salong x?
-Är det X jag talar med?
-Utför ni klippningar?
-Ligger ni på xgatan?

Osv...går ju inte att aldrig säga ja i telefonen. Är ju en omöjlighet....borde man inte kunna säga precis vad som helst o lite på att folk inte spelar in o klipper till så det passar dem?
Varför besvärar dem sig ens med att ringa, kan dem bara inte spela in samtalen själva?
Blir så less o så arg. Jäkla typer det finns.

Jaja, som tur är så är det ju inte mitt problem, inte direkt iaf, men indirekt kommer jag väl inte riktigt undan...

Imorrn är jag ledig o min plan är att vara effektiv som tusan...som sagt det är min plan iaf. Sen vet man ju aldrig var det slutar. Men jag ska försöka ta mig i kragen, känn er fria att tjata på mig =) Iaf imorrn

Puss puss


(klipp nu inte o klistra ihop detta inlägg som ni vill ha det, så det passar era behov o önskingar, utan låt det stå som det är skrivet!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0