Godis

Jag har kommit på en sak, jag ägnar mycket av min vakna tid (även min sovandes tid) till att tänka på mat. Så egentligen skulle jag kanske ha startat en matblogg =) Fast det skulle nog varit ganska så dumt av mig. Men kanske nyttigt oxå...=)

Igår blev det bestämt att jag skulle laga Lasagne. Det är någe jag inte gör så ofta, fråga mig inte varför eftersom jag tycker det är väldigt gott. Men tanken på att göra det känns jobbig..

Men när jag slutade jobba igår så blev det ett besök på ica. Där införskaffades allt jag behövde plus lite mer som slank ner av bara farten =)

Som så många gånger när jag ska laga mat, så går det ju inte att följa recept... Jag är nog för nyfiken för att lyckas göra vad som står. Eller nyfiken kanske är fel ord, trotsig kanske är bättre. Varför ska jag göra som det står när jag istället kan göra som jag vill =)

Så jag mixtrade lite igår. Hade i massa färska örter och rivna morötter i köttfärsen. Ville även piffa upp såsen lite, så hade i massa ost och lite annat.

Men det svåraste när man gör lasagne är ändå att få lager. Jag lyckas aldrig få nå lager, skulle behöva ha en mycket högre form om det ska lyckas. Jaja, det är ett problem jag får lära mig att leva med =)

Ikväll ska jag ut o äta, så då slipper jag ställa till en massa disk.

O på måndag är det visst tema tacopaj som gäller =)

Hmm...detta kanske är någe jag får göra fler gånger. Skriva om mat, det var ju väldans kul =) Så kan jag ju bara gå tillbaka i bloggen o se vad jag bör tänka på till nästa gång det är dags. =)
Är kanske bara rubriken jag får jobba på. Står det mat, eller en maträtt som rubrik så kan ni ju hoppa över det om ni är hungriga =) 

Tanken var att detta inlägg skulle handla om godis...men det får nog bli i ett annat =)


Nu ska jag fixa mig en stor kopp kaffe..mmmmums!


Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0