Politik!

Här kommer det då, det jag störde mig mest på under dagen.
Man stör sig på en hel massa saker under en dag, om man tänker efter, men detta var mitt värsta idag....eller kanske inte just detta. Men förlängningen och massa annat. Ska försöka förklara, men kan inte lova att jag lyckas.

När jag spelade fotboll så tjänade ju laget extra pengar genom att sälja fika vid matcher. Detta fika var ju billigt, o många köpte just för att det inte kostade så mycket o så för att det gick till laget (föreningen)

Om det nu ska bli så att det ska tillkomma moms på detta, så kommer det ju krävas att fikat höjs hyfsat mycket i pris, vilket troligen kommer leda till att folk tar med sitt eget fika till barnens matcher.

Det jag stör mig på är att EU lägger sig i detta. Vi har ett undantag för ideella föreningar här i landet, det är ett sätt så det ska kunna finnas många föreningar. Hur ska dem annars kunna överleva???

Varför ska EU bry sig om detta, hur kan det på någe vis påverka EU? Varför ska de sätta sig på tvären när vi vill ha ett undan tag? Detta land är väl annars väligt lydigt o gör precis som de vill, nästan innan de ens vill det till o med. Landet duktig, det är så vi vill att andra länder ska uppfatta Sverige.
Har vi någon rätt att ha egna regler eller måste vi i slutändan alltid göra som EU säger/vill?
Suck....

Jaja, jag har troligen ingen rätt att ha en egentlig åsikt om detta då jag egentligen inte ens vet vad jag snackar om. Men ibland kan man ju undra vad EU är för någe? Gör de nå vettigt alls eller ställer det bara till det?
Ok, någe vettigt måste de ju göra...men massa konstigt håller de oxå på med. Iaf om jag får säga det.



Här kan ni läsa det som gjorde mig lite extra upprörd just idag (o tro inte att jag är så dum att jag tror att det endast är detta dem ska bestämma om)
http://www.genealogi.se/RSS/article.php?id=267



Glöm inte bort att vara på er vakt imorrn. Är ju första april, o alla vet ju vad det innebär.




Ska dricka en kopp te o lugna ner mig lite.

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0