Angående att äta...

...eller inte äta kött.

Har idag bakat två kakor, cheesecake, ena "vanlig" och andra vegan.

Kom då att fundera på vad motsatsordet till Vegan är. För det kan ju som inte vara Vanlig..
Tog upp det vid fikat o det vi kom på var köttätare. Men det kändes ju som fel, eftersom man inte enbart äter kött. Flexitarian har jag oxå hört talas om, men då tycker jag mig ha förstått att man som är vegan/vegetarian på deltid.

Följande info kommer från Wikipedia:

Köttätare är djur och andra organismer som helt eller delvis lever av bytesdjur.  Ett annat ord för köttätare är karnivor (av latin carnis, "kött", och voro, "sluka"). Växtätare kallas vanligen för herbivor.

Den tredje kategorin är "Omnivor" som betyder allätare, dvs djur som livnär sig på både växter och kött.


Googlade på motsatsord till vegan och fick då köttätare som svar.
Allätare kanske passar ännu bättre, men verkar ju som i slutändan ändå vara samma sak som köttätare.

Så jag gjorde alltså en vegan cheesecake o en allätare/köttätare cheececake.

Båda blev iaf goda, o eftersom vi åt av båda så kanske vi kan kallas oss för flexitarianer, iaf när det kommer till dagen fika =)

Puss puss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0