The day!!

Då har dagen kommit o varit. Men vilken dag det var sen. Även för mig, fastän jag bara var en gäst.

Kom in en tjej, med långt, lite lätt risigt, hår, helt osminkad o hon var klädd i mjukisbyxor o ett aningens oformligt linne. Dock hade hon väldigt vackra naglar.  Man hann som tänka att hjälp, detta blir då en utmaning.  =)

Men jag fortsatte jobba, för hon var inte min uppgift riktigt än.

När jag spanade in henne nästa gång, så hade det skett en liten förvandling. Hon hade fått lite mer färg i ansiktet o nå grymt långa ögonfransar.

Sen så blev hon satt i min stol. Hade laddat upp med ett kärleksfullt fat, så hon skulle hålla sockernivån lagom hög.

Så började jobbet, locka locka locka locka locka…sen fläta lite o snurra till det hela en aning. På med lite blingbling.

När jag sedan tog ett steg tillbaka så var det en porslingdocka (på ett positivt sätt menat) som kollade tillbaka på mig. Men kläderna var fortfarande lika opassande.

Men hon försvann ner i källaren o när hon kom upp en stund senare så var det en otroligt vacker brud som visade sig. Hon strålade hela hon. Så vacker o klänningen var så snygg o fin.

Var magiskt. Vilken förvandling =)

 

Hon for iväg o lämnade mig i kaoset. Hann dock inte plocka undan så mycket då jag nu på någe sätt skulle hinna få ordning på mig själv. Stressigt värre. Men pluset är ju att man inte hinner tänka så mycket när man måste skynda =)Fick skjuts till kyrkan, så otroligt snällt av L o N att plocka upp mig.

Vädret hade klarnat o himlen började bli mer o mer blå.

Vigseln var så fin. Sång o musik som fick hårstråna på armarna att resa sig.

Middagen o festen var trevlig o rolig. Tyckte att allt flöt på bra, med tanke på att det inte var någon som riktigt styrde. Men talen o så kom på bra ställen o grötade inte ihop sig.

Sång av lite olika kvalité (!!) men antingen var de fint eller så var de underhållande =)

 

Hoppas de nyblivna makarna hade en underbar dag o kväll de med!

 

 

Bjussar på en liten bild då jag vet att det finns några som är lite nyfikna utav sig. (tyvärr så förstör chaffisen bilden lite, men det får man försöka se bortom) 

 

 

Nu är man bara nyfiken på vad som fanns i alla paketen!!! =)

 

Puss puss

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0