Min helg som "handlös"

Nja, så illa som i rubriken är det ju inte, tack o lov!
 
Var o fick kortisonsprutor i fredags, en i högerhand o en i väster Läkaren var först tvungen att hitta rätt på leden, eller där han skulle gå in till leden...det gjorde ont. Sen så kändes det som att han grävde med sprutan för att komma till leden.. Det var inte det mysigaste man kan vara med om...var smått svimfärdig när jag gick tillbaka till stan. Där fick jag i mig en värktablett o så blev det aningens bättre.
Detta innebar inte en omedelbar smärta utan jag ska i helgen använda dessa fingrar så lite som möjligt o få under inga omständigheter blir blöt! Iaf inte under lördagen.. Vilket innebär att jag fick ha plasthandskar på om jag behövde gå på toaletten.
 
Så jag hade försökt styra upp min handlösa tid så att jag skulle ha saker att göra o då sådant som man inte behöver anstränga eller blöta ner händerna för att göra.
Fredagskvällen blev mys med bästaste kollegan, middag på Lottas. Åt renrostbiff med gratäng potatis o annat mums. Det var väldigt gott. Sen så hade de inte sin patenterade efterrätt hemma (mycket underligt med tanke på att den var just patenterad...) så du dissade vi Lottas o for till Costas, där blev det kaffe med kaka. Gott gott, o sen så kunde man nästan rulla hem =) Blev dock en tripp till Hemmakväll där det blev godis o hyrfilm i påsen.
 
Lördagen blev trevlig den med, då träffade jag en kompis för middag på Café Göteborg. Blev västerbottenspaj, inte illa. Sen såg vi Hobbits innan jag traskade hem.
 
Ni kan ju tro att jag njöt när jag fick tvätta händerna idag! =)
 
Varit sommar hela helgen, lyxigt värre =) O det ryktas om att den ska fortsätta hela nästa vecka =)
 
Nu hoppas jag bara att det visar sig att det var värt att ta dessa sprutor, har ju inte alls i närheten av så ont som jag hade i fredags efter att jag fått dem. Men samtidigt så har jag mer värk än innan... jaja, det lär väl visa sig de närmsta dagarna.
 
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0