Livstidsdom...

Ja, känns som om jag fick en livstidsdom igår. Var hos Reumatologen och läkaren satte mig på medicinering.

Visst man har ju alltid ett val, men hon gav mig som aldrig någe sådant...

Jag är väldigt tveksam till om jag ska börja...samtidigt är jag rädd för hur läkaren kommer bemöta mig nästa gång om jag går emot det hon säger.
Värken jag har just idag är hyfsad, men den har som blivit smygvärre sista veckorna. O värk är ju aldrig kul, vore ju toppen att slippa.
Nu kanske jag snart kan öppna flaskor utan problem, kunna ta på mig mina vantar utan grimaser osv...

Men bara tanken på att, troligen resten av mitt liv, varje söndag trycka i mig 8 tabletter och 24h senare ytterligare två (för att minska biverkningar) känns alldeles fruktansvärt.
Till en början måste jag lämna blodprov varannan vecka, men sen bara var tredje månad...
Jag kommer bli infektionskänslig och måste kontakta läkare om jag får feber..
Troligen kommer jag må illa som tusan när jag börjar med tabletterna, men det brukar ge med sig efter ett tag...

Bestämde mig igår kväll för att jag ska pröva, blir jag helt värkfri o slipper de jobbigaste biverkningarna så är det kanske värt det.

Jag vet, har inte bloggat på evigheter o när jag skriver ett inlägg så blire bara massa gnäll...

Men jag är uppgiven nu o tänkte ni skulle få veta hur landet ligger.

God jul.

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0