Hål i vilket öra?

På mitt jobb så tar vi hål i öronen på folk, ja inte enbart o endast på de som vill.
 
Jag tar också hål i näsan, o gjorde det för några dagar sedan, fick då en fråga som jag inte fått förr....iaf inte när det gäller näsan. Jag frågade vilken näsvinge hon ville ha hålet i och får då en motfråga : "är det olika betydelse? Jag menar som med killar o hål i öronen?"
När jag får en sådan fråga så skulle jag så gärna vilja svara någe dumt... som "jo, tar du i höger näsvinge så betyder det att du är häxa"...eller någe liknande.
 
Det var första gången jag fick en sådan fråga när det gäller näsan, men när de gäller öronen så kommer den desto oftare. I alla fall när det är en kille som ska ta hål i örat. Sällan som killen själv frågar utan är föräldrarna som är "oroliga" vill ju som inte ta i "fel" öra. Frågan brukar lyda "vilket öra ska man ta i som kille, vilket är bögörat?"
När jag då svarar att det vet jag inte...så tycker de att det är underligt....det borde ju jag ha koll på, jag som sätter dit smycken i öronen på folk. Men jag tycker det är en konstig undran.... Gör en punktlista med det jag tycker är intressant med denna frågeställning:
 
1. Om det nu har så stor betydelse för föräldrarna, borde de inte då ha koll på vilket är de tycker är ok o vilket de inte tycker är det?
 
2. Om man nu ska visa sin sexuella läggning genom att ta hål i örat, borde man då inte först fråga killen vad han har för läggning? O då kanske man inte bör ta hål i öronen på barn som ännu inte vet vad de har för läggning?
 
3. Jag har försökt ta reda på varifrån detta härstammar, är det ens på riktigt? Har man använt sig utav hål i örat för att berätta för folk om man är hetro eller homo? När, var o varför? ( någon som vet berätta då gärna så jag kan berätta vidare till dessa oroliga föräldrar)
 
Jag har också förstått, nu när jag försökt kolla upp detta, att det varierar från ort till ort vilket öra som till hör vilken läggning. Det är ju också underligt med tanke på hur folk reser runt o har sig.
 
Så för att jag ska kunna svara dessa föräldrar så bör jag alltså:
 
1. Ta reda på vad för läggning deras son har, så det blir rätt.
2. Ta reda på om sonen någon gång har tänkt att byta stad, så vi i sådana fall kan ta reda på vad som gäller i just den staden.
 
 
Ja, var väl bara det jag hade på hjärtat denna gång.
 
Puss puss
 
 

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Är med om liknande saker på mitt jobb, ska ha ditt inlägg i minnet nästa gång det händer :)

2013-03-17 @ 20:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0